De grieken hebben bij mij een winterslaapje gehad van ongeveer twee maanden.
Die zijn nu nog op zolder.
De horsfieldii zijn ook wakker en die zitten in de berging.
1 van de meiden is helaas toch niet zo best uit de winterslaap gekomen. Het gaat hier om een horsfieldii.
Tijdens het ruimen van de voerbakjes bleek dat zij toch niet hetzelfde reageerde als de andere.
Heb haar even bij mij genomen en gebleken dat haar oogjes dicht zaten en ik hoorde een piep.
Heb haar in een warm badje gezet maar helaas mocht dit voor de oogjes niet helpen.
Dus gelukkig kon ik vanavond al terecht bij een dierenarts en zij heeft getracht de oogjes te openen met een wattenstaafje en Terramycin oogzalf.
Ik moet dit zelf nog een aantal dagen herhalen en dan vier keer per dag. Ze sputterde in ieder geval nog wel tegen dus dat was een goed teken en tevens vond ze ook wel dat ze nog genoeg vet had. De dierenarts vond haar er in ieder geval niet slecht uit zien.
Dus ik heb haar in een terrarium geplaatst met warmtelamp en uv lamp. De dierenarts heeft haar ook voor nu een injectie gegeven met antibiotica. Vanaf morgen moeten wij zelf twee keer per dag de antibiotica toe dienen.
Voor de piep heb ik Enrofloxoral drops mee gekregen. Dit twee keer per dag en dan 0,25ml in de bek geven.
Enige wat wel jammer is is dat ze door de anbiotica een verminderde eetlust kunnen gaan krijgen. Dus ik moet haar in ieder geval op de hoogte houden en natuurlijk wanneer ik het niet vertrouw weer terug.