Ik wacht wel tot jij weer nakweekjes hebt en ik aan de beurt ben
Laat me maar iets weten dan.
Nu ik foto's heb gezien ben ik nog meer verliefd op de soort , een aparte vorm hebben ze wel.
Ze zouden een bak krijgen van 3 meter lengte en breedte 60cm en hoogte 60cm .
Ik had de bak al bij de andere verblijven gerekend omdat ik toch van plan was ook die soort te gaan houden kheb er eerst info over zitten zoeken. Die maten van de bak zou dit goed zijn om ze samen te huisvesten of gaan ze als ze wat groter worden toch ruzie gaan maken?
Normaal gesproken zou je hen echt uit elkaar moeten houden hoor, ze zullen altijd ruzie gaan maken. Zelfs met vele verstopplaatsen lijkt me dit niet aan te raden, omdat ze elkaar vaak tegen gaan komen bij het eten, zonnen, drinken, ...
Vergeet niet dat bij deze soort agressief gedrag niet enkel tussen mannetje en vrouwtjes plaatsvindt, maar ook tussen vrouwtjes onderling, deze zijn erg agressief in vergelijking met vrouwtjes van andere soorten.
Als ze klein zijn lukt het nog wel om ze bij elkaar te zetten, maar op latere leeftijd krijg je problemen. Als Agnes zegt dat ze in de zomer in de tuin, met vele verstopplekken, nog steeds aan het vechten slaan, dan lijkt het me wel erg gevaarlijk ze samen voortdurend in een terra te houden. Ik zou opteren voor een aantal kleinere bakken, waar je telkens één volwassen dier in huisvest.
Johan