evi
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 21 Februari 2007, 22:26:36 » |
Ze zijn nu zo'n 6 maanden en tussen de 9 à 11 cm groot. Ik maak me wat zorgen omdat ik ze niet wil overvoeden. :roll:
|
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Februari 2007, 22:46:07 » |
kan het niet zeggen van Geelbuiken maar wel van roodwangen en dit is ongeveer 200-250 gr voor een schildlengte van 10 cm.
Van scripta scripta bij 7-8 cm zo'n 80-100 gr
Dit is persoonlijke data uit '86 en '88 Meer data heb ik niet meer, maar kan bij andere verschillen.
|
|
|
|
Meegosh
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 7 December 2007, 11:14:56 » |
Ze zijn nu zo'n 6 maanden en tussen de 9 à 11 cm groot. Ik maak me wat zorgen omdat ik ze niet wil overvoeden. :roll:
Ik heb wel verschillende gewichten van mijn schildpadden, hoe groot (schildlengte) ze zijn met gewicht (twee roodwang 7geelwang/geelbuik) Weet niet of u hier nog intresse in hebt?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 7 December 2007, 16:11:34 » |
6 maanden en dan al die maat dan gaat het te hard met hun groei
geef hun eten om de 3 dagen en met afwisseldt eten klein beetje wat zij binnen 10 min op hebben de rest uit het water halen anders kreeg je te snel te vies water
hier wat zij zo al kunnen eten
Sprinkhanen (levend) Regenwormen (levend) Moriowormen (levend) Spinnen (levend) Vliegen (levend) Kakkerlakken (levend)
Zoetwaterkreeften (levend) Zoetwatergarnalen ( ingevroren, levend) (water)slakken (levend) mosselen
gehakt(rauw) rundvlees(rauw) kip(rauw) Kalkoen(rauw)
Muis&rattenpinkies (ingevroren) Volwassen muis (ingevroren, levend) Halfwas ratten (ingevroren)
Waterplanten - Vallisneria - Waterpest - Cabomba/Cacomba
katenbrokjes soms
en altijd een van deze twee in hun bak hebben liggen Eierschalen of Sepia
agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 9 December 2007, 20:44:26 » |
Agens, Levende volwassen muizen je dood die dieren toch wel eerst vooraleer je ze aan waterschildpadden geeft.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 9 December 2007, 22:53:59 » |
Agens, Levende volwassen muizen je dood die dieren toch wel eerst vooraleer je ze aan waterschildpadden geeft. dat is de keuze van de baas levendt of dood maar het kan alle twee agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 9 December 2007, 23:58:46 » |
Mijn waterschildpadden, vroeger,hadden eens een pad te pakken maar dat is echt gruwelijk om te zien hoe die in stukken werd getrokken.Ik geloof dat ik niet geschikt zou zijn voor het geven van levend voer.
Groetjes Barbara
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 10 December 2007, 00:04:21 » |
Mijn waterschildpadden, vroeger,hadden eens een pad te pakken maar dat is echt gruwelijk om te zien hoe die in stukken werd getrokken.Ik geloof dat ik niet geschikt zou zijn voor het geven van levend voer.
Groetjes Barbara
Zo schattig zijn die schildpadjes dan niet meer zijn dan ff monstertjes
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 10 December 2007, 00:16:00 » |
Ik heb eens een artikel gelezen dat een houder levende cavia's aan een groep volwassen roodwangen gaf en deze binnen 5 minuten op hadden
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 10 December 2007, 00:21:03 » |
Ik heb eens een artikel gelezen dat een houder levende cavia's aan een groep volwassen roodwangen gaf en deze binnen 5 minuten op hadden Pirahna's in andere vorm. leuk voor documantaire voor animalplanet. Killer turtle!!!!!!! Zou leuke film zijn voor alle mensen die zon schildpad willen maar niet zeker ervan zijn of ze wel willen houden voor altijd zijn ze gelijk van hun leuke schildpad genezen en dumpen ze ze misschien niet in de vrije natuur.
|
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 10 December 2007, 12:23:32 » |
Dat deze schildpadden in het wild levende gezonde muizen of cavia's zouden kunnen vangen zou echt uitzonderlijk. Zelfs in het aquarium hebben ze de grootse moeite om een levende vis te vangen. In het wild eten deze dieren zwakke of dode dieren en ook veel plantaardig materiaal.
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 10 December 2007, 12:56:13 » |
heb nog foto's van mijn oude zaagrug die een muis helemaal verscheurd.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 10 December 2007, 20:19:42 » |
als een muis in het water kom dan is het over met hem hoor
zijn echt rovers alles wat voor hun beek kom is weg
|
|
|
|
Shadowrider
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 10 December 2007, 23:49:14 » |
als een muis in het water kom dan is het over met hem hoor
Als ie niet eerst verdrinkt
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 10 December 2007, 23:50:51 » |
heb nog foto's van mijn oude zaagrug die een muis helemaal verscheurd. Wat let je? Ik wil ze wel zien desnoods via me pm als niemand anders daarom zit te wachten
|
|
|
|
|