Daarna in een terrarium in de schuur gezet bij de sulcata's. Het dier is lekker actief en eet erg goed! Als het warmer wordt, zet ik het diertje lekker buiten.
Als hij nu al bij de sulcata's staat, dan heeft deze op dit moment toch een te hoge temperatuur? Want als je hem binnenkort buiten zet, heeft het dier weer een temperatuurdaling te verwerken, waardoor deze waarschijnlijk terug gaat wegkruipen etc...
Het dier zit nu (ondanks dat het terrarium in een koude hoek van de schuur staat) 'lekker' warm inderdaad, maar ik denk niet dat het dier 'te' warm staat. Als de temperatuur buiten beter wordt (niet alleen meer dan 15 graden, maar dan moet de zon ook meerdere dagen per week schijnen) gaat naar buiten. Er zal dan inderdaad in eerste instantie een temperatuurverschil (vooral 's nachts) zijn.
Dit zal niet voor iedereen dƩ manier zijn en benadert ook niet zoveel mogelijk de natuurlijke manier, zoals nooit het geval is als dieren uit hun winterslaap gehaald worden, maar ja; het dier leeft dan ook in gevangenschap... Mijn ervaring is dat het dier er als sinds 2004 goed op reageert; het groeit gelijkmatig en erg glad op, ben ik
trots op, is actief en eet goed...