Zelfs bij volwassenen die met deze hobby beginnen zullen waarschijnlijk een aantal keren wisselen van soorten eer ze weten waar hun voorkeur naar uit gaat, het zal bijna nooit gebeuren dat de eerste keuze de goede is.
En wat gebeurd er dan met al die foute keuzes ?
Kan een keer gebeuren maar "'aantal keren"" dan ben je zielig voor de dieren bezig.
Vindt ik niet oke hoor, dan moet je maar beter informeren en bij mensen langsgaan die de soorten hebben om te kijken en goed nadenken.
Komt gewoon op impuls aankoop neer, of niet tevrede zijn met wat je hebt.
Als je een herdershond hebt gekocht denk je toch ook niet na een jaar wil toch een teckel en wisseld ze om.
Als je een foute keuze hebt gemaakt is het de verantwoording van de eigenaar om een
goed nieuw adres te vinden.
Jij hebt het geluk gehad dat de Terrapene direct jouw soort is.
Aje ze nu vreselijk zaai vondt en toch water schildpadden mooier zou vinden, dan zou jij ze blijven houden en verzorgen ook al vindt je er geen bal aan?
Natuurlijk heb ik er ook een hekel aan als iemand ieder jaargetijde een nieuwe soort neemt, maar als de hobby en interesse net zijn begonnen kun je een foute keus maken.
Ik heb trouwens vroeger ook eens twee terrapenes gehad, mijn eerste schildpadden,
FOUT heel FOUT echt niet mijn soort, sorry Hans.