Bwa, ik vind de hoeveelheid aangeboden dieren op de fora wel vrij veel... Gelukkig geen commerciële advertenties op de fora.
Geen échte commerciële advertenties inderdaad, maar wel mensen die (vrijwel) alleen posten als ze dieren te koop aanbieden. Gelukkig zijn het er niet veel...
Even de aanbodregels die hier gelden erbij halen:
Regels aanbod9) Aanbod van eigen nakweek dieren, in bezit zijnde surplus of aanbieding tengevolge van inkrimping/stopzetting schildpaddenbestand zijn toegestaan, echter geen commerciële aanbiedingen (zoals doorverkoop) . Gratis aanbod van dieren ter herplaatsing kan je
Hier kwijt.
Alle aanbod moet reglementair zijn met de huidige voor de soort geldende wetgeving.
Open een NIEUW TOPIC als je nakweek wil aanbieden, de topic worden NIET op slot gezet, tenzij de aanbieder er om vraagt.
Als de dieren een nieuwe thuis gevonden hebben, laat het dan weten met ''verkocht'' dan pas word het topic gesloten.
Gelieve GEEN verkoopprijs bij te zetten, dit kan je navragen via PM bij de aanbieder, eventuele vragen v.d kant leden mogen wel in het topic geplaatst worden.
Voor de aanbieders:
- Vermeld wetenschappelijke en nederlandse naam
- Leeftijd
- Aantal + Geslacht (indien bekend)
- Plaats ook een foto(s) indien je die beschikbaar hebt
- Het is wenselijk zo gedetailleerd mogelijk te zijn. (opmerkingen, aanvullingen)
- Om registratie met enkel en alleen als doel dieren aanbieden zoveel mogelijk te vermijden mag slechts worden aangeboden door gebruikers die reeds op het forum actief zijn .- Aanbod van EIGEN 2dehands materiaal (terrariums, aquariums,kunstplanten, decoratie....) is ook toegestaan mits foto.
- Andere dieren dan land en waterschildpadden aanbieden is niet toegestaan, eventuele uitzondering hierop zijn voedseldieren .
Het forum wenst zich uitdrukkelijk te distantiëren van commerciële handel !
Er staat duidelijk vermeld dat aanbod enkel geldt voor actieve leden, het gebeurd idd wel eens dat er ook wordt aangeboden door nieuwe of niet actieve leden, dit tegen de regels in.
In zo'n geval is het afwegen, doorgaans ben ik geneigd in het belang van het onderwerp waarvoor dit forum is opgezet te denken, als het voor een dier voordelig kan zijn geniet dit prioriteit (althans van mijn persoonlijke kant)
Het is uiteraard waken dat het evenwicht blijft en het forum niet verzand in een verkoopsite op de lange duur....