ands
|
|
« Antwoord #120 Gepost op: 24 April 2008, 21:21:20 » |
Heb het al gebruikt hiervoor ja. Heeft op dat moment wel niet meer mogen baten. Maar is beter dan zelf een samenstelling te maken suiker en zouten, want zijn in de juiste verhouding zodat ze het best worden in het lichaam opgenomen.
Merknamen: GES, alhydrate, soparyx(met bananensmaakje), WGO, ... en is bij de apotheker zonder voorschrift verkrijgbaar.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #121 Gepost op: 24 April 2008, 21:22:04 » |
Ruben had het er zaterdag ook over geloof ik op de landdag tijdens zijn lezing, ik ken dit ook niet Ik heb hem horen praten over dextrose, maar kan me geen ORS herinneren.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #122 Gepost op: 24 April 2008, 21:23:30 » |
Ruben had het er zaterdag ook over geloof ik op de landdag tijdens zijn lezing, ik ken dit ook niet Komt van bij mij. Ruben gebruikt dit momenteel bij (soortnaam vergeten) bij een dier dat hij aan het dwangvoederen is. Wordt gebruikt bij zuigelingen en jonge kinderen met uitdrogingsverschijnselen bvb door GE. Ken dit beroepsmatig.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #123 Gepost op: 24 April 2008, 21:24:02 » |
Heb het al gebruikt hiervoor ja. Heeft op dat moment wel niet meer mogen baten. Maar is beter dan zelf een samenstelling te maken suiker en zouten, want zijn in de juiste verhouding zodat ze het best worden in het lichaam opgenomen.
Merknamen: GES, alhydrate, soparyx(met bananensmaakje), WGO, ... en is bij de apotheker zonder voorschrift verkrijgbaar.
Dankje, morgenvroeg direct naar de apotheek, bananensmaak doet het ook altijd goed.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #124 Gepost op: 24 April 2008, 21:27:30 » |
Goeie tip An, dus bij zwakke jonge dieren kun je dit gebruiken om ze te laten aansterken.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #125 Gepost op: 24 April 2008, 21:31:31 » |
Ruben had het er zaterdag ook over geloof ik op de landdag tijdens zijn lezing, ik ken dit ook niet Ik heb hem horen praten over dextrose, maar kan me geen ORS herinneren. Kan ook in de auto geweest zijn Er ging in elk geval een belletje rinkelen bij me
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #126 Gepost op: 24 April 2008, 21:40:52 » |
Goeie tip An, dus bij zwakke jonge dieren kun je dit gebruiken om ze te laten aansterken.
Vooral ter voorkoming van uitdroging dient het. Wordt veel gebruikt bij honden en katten. Maar kan net zo goed bij mensen en kinderen.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #127 Gepost op: 24 April 2008, 21:42:43 » |
Heb het nog nergens in de literatuur teruggevonden, misschien gewoon nog niemand aan gedacht. Wel van glucose 5% in de dosis van 1 ml per 100 gram; wel bij dwangvoederen niet te verstaan. Daarbij worden olvaritpottekes ook gebruikt.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #128 Gepost op: 24 April 2008, 21:43:54 » |
Heb het nog nergens in de literatuur teruggevonden, misschien gewoon nog niemand aan gedacht. Wel van glucose 5% in de dosis van 1 ml per 100 gram; wel bij dwangvoederen niet te verstaan. Daarbij worden olvaritpottekes ook gebruikt.
Misschien omdat het homeopatisch is? Maar weet niet of het handig is om te gebruiken als de dieren of mensen door een bacteriele of worm infectie vocht te kort hebben. In dat gevakl eerst antibiotica en dan ORS denk ik.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #129 Gepost op: 24 April 2008, 23:39:52 » |
Homeopatisch zou ik het niet noemen, is een vaste waarde op een pediatrie. Waar ik werk is het bij dehydratie steeds eerste keus, pas indien rehydratatie hiermee niet lukt wordt op infuus overgeschakelt. Anti-biotica wordt soms bijgestart ifv klinkiek in combinatie met bloedwaarden en resultaat stoelgangstalen. Bij de mensen zijn de meeste GE viraal, dus doet AB niks uit.
Wil dit niet doortrekken naar dieren toe, maar wou het gewoon maar aangeven als mogelijke ondersteunende behandeling die reeds zijn waarde bewezen heeft. Dus naast de behandeling opgestart door de RA. Of in dit topic als extra energiebron, die evenwichtig in balans is met suikers en zouten.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #130 Gepost op: 24 April 2008, 23:57:58 » |
Homeopatisch zou ik het niet noemen, is een vaste waarde op een pediatrie. Waar ik werk is het bij dehydratie steeds eerste keus, pas indien rehydratatie hiermee niet lukt wordt op infuus overgeschakelt. Anti-biotica wordt soms bijgestart ifv klinkiek in combinatie met bloedwaarden en resultaat stoelgangstalen. Bij de mensen zijn de meeste GE viraal, dus doet AB niks uit.
Wil dit niet doortrekken naar dieren toe, maar wou het gewoon maar aangeven als mogelijke ondersteunende behandeling die reeds zijn waarde bewezen heeft. Dus naast de behandeling opgestart door de RA. Of in dit topic als extra energiebron, die evenwichtig in balans is met suikers en zouten.
Grappig is dat toch hier in nederland zullen ze dit niet gebruiken in de ziekenhuizen terwijl het super spul is. Hoppa gelijk aan het infuus. Gewoon goed spul.....
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #131 Gepost op: 25 April 2008, 10:19:48 » |
Zal ik eens navragen, want ik heb van de Nederlanders die bij ons pediatrie komen doen, toch wel iets anders vernomen.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #132 Gepost op: 25 April 2008, 11:49:49 » |
Zal ik eens navragen, want ik heb van de Nederlanders die bij ons pediatrie komen doen, toch wel iets anders vernomen.
Misschien dat pediatrie een andere kijk erop heeft maar bij volwassenen in de ziekenhuizen waar ik gewerkt heb geven ze het niet. zal ook wel per arts verschillend zijn natuurlijk.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #133 Gepost op: 25 April 2008, 20:01:39 » |
Ik heb ze er voor het eerst in gebaad, nu afwachten hoe het aanslaat.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #134 Gepost op: 26 April 2008, 00:51:10 » |
Sterkte ermee....ben benieuwd.
|