leon
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 19 September 2009, 20:10:17 » |
Hallo,
Ik ben Leon, 28 jaar en kom uit Arnhem. Ben van beroep automonteur en in het dagelijks leven veel bezig met outdoor-activiteiten. Ik ben een starter en heb vandaag een Testudo Horsfieldij aangeschaft van een jaar oud, compleet met ter., lamp, waterbak en bodembedekking. Ik hoop dat ik van dit forum wat kan leren over de verzorging en onderhoud van mijn schildpad. Hoewel ik hem pas a.s Woensdag op kan halen, heb ik al een naam voor hem bedacht: WILBURT.
Groeten Leon
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 19 September 2009, 20:33:20 » |
Hallo Leon, Welkom hier. Spannend!! kun je nog wel wachten tot woensdag? Wij willen natuurlijk foto's zien want daar zijn we hier dol op Ik wens je veel leesplezier Leuke naam Wilburt
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 19 September 2009, 20:44:58 » |
Hoi Leon,
Wat leuk zeg, weer een schildpadden liefhebber erbij. Weet je al veel over de verzorging of heb je nog veel vragen? Krijg je met de koop er toch ook wel de benodigde papieren bij? Veel leesplezier hier! Marion
|
|
|
|
leon
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 19 September 2009, 21:11:22 » |
Hoi Leon,
Wat leuk zeg, weer een schildpadden liefhebber erbij. Weet je al veel over de verzorging of heb je nog veel vragen? Krijg je met de koop er toch ook wel de benodigde papieren bij? Veel leesplezier hier! Marion
Daar heefd die meneer niets over gezegd. Moet ik bij dit soort schildpad papieren krijgen? Dan zal ik daar even op letten als ik hem ophaal. Groeten Leon
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 19 September 2009, 21:47:59 » |
Hoi Leon Je hebt idd een overdrachtsverklaring nodig, daarop moet vermeld zijn: Wetenschappelijke soortnaam, naam & adres van de overdrager, leeftijd van het dier & datum van overdracht
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 19 September 2009, 23:06:46 » |
Kurt, lees eens mee op google als je bezitsontheffing en testudo horsfieldi invult. Dan bij infoblad van het ministerie van LNV kijken. Bij mijn weten heb je voor deze soort ook een bezitsontheffing nodig. Of ik lees het verkeerd. Maar het zou vervelend zijn als het beestje er woensdag is, en dit blijkt nodig te zijn. Want dat kost een hoop geld. Ik heb hem voor de kleinmanni ook moeten aanvragen en ook de IBG dieren graeca nabeulensis moet ik hierop vermelden omdat dit wildvangdieren zijn.
|
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 19 September 2009, 23:51:53 » |
Belangrijk is dus om te weten of het om wildvang of nakweek gaat. In het artikel komt rob verhoeks naar voren. Ik mail hem met regelmaat over dit soort vragen als het mijn eigen dieren betreft, want de regelgeving verandert best vaak.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 20 September 2009, 00:00:51 » |
CITES-B
Voor de vierteen is geen bezitsontheffing nodig als men kan aantonen deze via een reguliere weg legaal in handen te hebben gekregen.
- Testudo horsfieldii ; nodig import cites nr bij overdracht. Importcitesnr(s) ouders nodig bij overdracht nakweek 1e generatie. Voor F2 geldt een reguliere overdrachtsverklaring.
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,499.msg5508.html#msg5508
|
|
« Laatste verandering: 20 September 2009, 00:06:53 door kurtlippens »
|
|
|
|
|
leon
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 20 September 2009, 11:23:14 » |
Ik zal erna vragen, ik denk dat het er wel bij zit, aangezien ik dit dier bij een bekende winkel aanschaf die alleen maar reptielen verkopen. Volgens mij is dit ook een nakweek en geen import. Bedankt voor jullie reacties. Als ik tijd heb zal ik na woensdag even wat foto's erop zetten en natuurlijk vertellen hoe het gegaan is met die papieren.
Groeten Leon.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 21 September 2009, 19:58:37 » |
Succes ermee!
|
|
|
|
leon
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 24 September 2009, 18:09:57 » |
Hallo,
Ik heb hem gisteren opehaald, en er een overdrachtsverklaring bij gekregen. Gisteravond bezig geweest om het ter. klaar te maken voor de nieuwe bewoner. Hij moet nog een beetje aclimatiseren, maar det komt wel goed. Ben er reuze blij mee!! Foto's komen nog!
Groeten Leon
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 24 September 2009, 18:23:40 » |
Ik ben benieuwd, als je wat extra schuilplaatsen neerzet of wat nepplanten, dan voelen ze zich veiliger en wennen snel.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 24 September 2009, 22:58:48 » |
Wat leuk zeg. Hoe groot is ie, of heb je er een geboortedatum bij? Ik ben benieuwd naar de foto's.
|
|
|
|
leon
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 24 September 2009, 23:56:24 » |
Wat leuk zeg. Hoe groot is ie, of heb je er een geboortedatum bij? Ik ben benieuwd naar de foto's.
Hij is van 2008 en ongeveer 10 cm groot.
|
|
|
|
|