1. Ik heb 2 soorten schildpadden (Muskus & Geelwang) gaat dit goed samen?
2. Ik ben druk bezig met hun nieuwe verblijf waar ze met een maandje in moeten kunnen, wat voor bodembedekking adviseren jullie? Zand of grind en waarom?
3. Ik wil er levende garanalen bij doen, zodat ze die kunnen eten, beetje jagen net als in het wild, is er een specifiek soort garnalen welke bij uitstek geschikt is? Ik zat te denken aan van die vuurgarnalen, vanwege de kleur wel een spannend gezicht denk ik zo.
5. Ik ga een plateau maken boven op het aquarium, zodat ze veel zwemruimte hebben. Nu ga ik het plateau van hout maken en schilderen enzo, maar de loopplank als het ware, deze wil ik liever van iets anders maken, hout is nogal glad, iemand een idee? Ik dacht aan kurk, een placemat van kurk erop lijmen een idee? Betere opties zijn welkom.
6. Wat voor waterplanten zijn het meest geschikt? Zijn er ook planten welke ze niet eten dan wel lostrekken, zodat ze niet als voedsel dienen maar als verfraaiing?
7. Bijna vergeten, de omheining van het plateau, hoe hoog moet dit zijn? T aquarium is vanaf de vloer inclusief onderstel toch al gauw 150cm hoog, als een skillie willie daar vanaf valt is dit niet bevorderlijk voor het diertje, ik vrees zelfs fataal. En is hout een goed idee? Of kunnen ze hier tegenop klauteren? Dan als alternatief plexiglas (dit is achterlijk duur) maar het laatste wat ik wil is dat mn diertjes op de grond kletteren.
Hai Bastiaan, hier wat antwoorden:
1. nee, bvk soorten apart houden.
2. zand, vuil zakt onder het grind
3. vuurgarnalen
4. -
5. kurk kan. Of glasplaatje met grintfolie(Vijverwinkel) erop gelijmd. Rot niet, goed schoon te schrobben.
6. onder water: waterpest
Waterplanten worden met name door de geelwang gesloopt. Stevig vastzetten en regelmatig vernieuwen.
7. 25-30 cm. Bouwmarkten verkopen ook stevig doorzichtig plastic platen. Goed schoon te houden.
Succes