Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Gepost op: 9 Juli 2010, 20:45:52 » |
Hier is mijn nieuwe aanwinst: Silhouette [verwijderd door de beheerder]
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 9 Juli 2010, 21:08:43 » |
Schitterend ! Dit is het vrouwtje dus? Hoe groot is dit dier?
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 9 Juli 2010, 21:13:05 » |
Ja dit is het enige vrouwtje. De schildlengte is 30,5 cm. Ze is te zwaar voor mijn keukenweegschaal.
|
Er zijn twee soorten dieren: schildpadden en schildpadvoerdieren! - ESF-Stamboekhouder reuzenaardschildpad - www.heosemys.org
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 9 Juli 2010, 21:27:21 » |
Komt me bekend voor... Was het kleinste dier denk ik, maar toch al flink Hopelijk lukt het om te kweken in de toekomst.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Juli 2010, 23:10:45 » |
Mooi dier zeg!
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Juli 2010, 23:16:08 » |
Wat is dit een prachtige soort en wat een koppies
|
|
|
|
aurora
Geochelone elegans
dit is Gino
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Juli 2010, 11:09:15 » |
zo,flinke dame heb je daar,veel succes met je nieuwe aanwinst
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Juli 2010, 12:04:11 » |
Hoe is het met jouw dame Marnix? Doet ze het ook zo goed als die van Kurt?
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Juli 2010, 14:17:03 » |
Ze doet het heel goed Barbara. Afgezien van een litteken op de kop ziet ze er ongeschonden uit.
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Augustus 2010, 15:47:41 » |
Hoe gaat het nu met deze dame?
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Augustus 2010, 16:04:57 » |
Ze doet het goed. Leuk dat je ernaar vraagt Ze is nog steeds schuw, dat is blijkbaar de aard van het beestje. Ik heb haar al een enkele keer bij mijn volwassen man gezet, en hoop dat er een paring volgt.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Augustus 2010, 16:12:05 » |
Ze doet het goed. Leuk dat je ernaar vraagt Ze is nog steeds schuw, dat is blijkbaar de aard van het beestje. Ik heb haar al een enkele keer bij mijn volwassen man gezet, en hoop dat er een paring volgt. ik zou met dit soort inbeslagname toch extra lange quarentaine periode inlassen.
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Augustus 2010, 16:31:55 » |
Ze is hier al 5 weken en nog steeds in perfecte conditie. Als ze al drager is van bv. een bepaald salmonellatype dan heeft dat in ieder geval geen zichtbare gevolgen voor de gezondheid, en ligt het ook niet voor de hand dat soortgenoten daar gevoelig voor zijn. Ik wil nog een ontlastingonderzoek laten uitvoeren, maar de stricte quarantaine is wat mij betreft voorbij.
|
|
|
|
Marnix
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 7 Maart 2015, 14:42:41 » |
7 maart 2015: vandaag voor het eerst naar buiten Een oude foto want de tuin ziet er nog niet zo fraai uit. Maar ze lopen alweer buiten.
|
|
|
|
|