Ik vind het jammer dat er een aantal vlekjes op het schild een beetje vaag zijn. Hoop niet voor je dat ze verdwijnen. Bij sommige guttata's verdwijnen de vlekjes naar mate ze ouder worden terwijl bij andere het er juist meer worden. Ik heb er zelf ook 2 (vrouwtjes), maar die zitten nog in een tijdelijke bak met een laagje water van 7 centimeter, omdat het geen geweldige zwemmers zijn. Waterplanten en kienhout waaraan ze zich omhoog kunnen klimmen is daarom erg belangrijk voor ze. Ben zelf nog op zoek naar een mannetje en nog een vrouwtje.
Het geslacht van het dier is als ze volwassen zijn niet moeilijk te zien. Mannetjes hebben een zwarte kin en vrouwtje een oranje/gele.
Mijn guttata's
Prachtige dieren zeg. Intensieve stippen hebben ze.
Geef je ze ook nog voer welke de stippen intensiever van kleur maakt?
Hoe oud zijn jouw dieren en hoe ruim houdt je ze?
Vinden ze de krekels lekker?
Ja als de stippen verdwijnen jammer dan. Volgens mij kan je er niet veel van zeggen wat het gaat doen met de stippen als de dieren nog jong zijn.
Vind een donker dier samen met een stippen dier ook wel apart. Al met al willen veel mensen dieren met veel stippen en mooie kleuren geef ze geen ongelijk maar dan is een donker dier ook wel eens leuk vind ik dan.
Ik zie wel wat het wordt. ben al blij als ze groot worden en gezond blijven en mij dan belonen over 5 jaar !!!!!!!!!