Je zou bijna denken dat je ze een handje geholpen hebt. Mooie ronde vormen hebben de schuilplekker.
Is het nou stevig allemaal?
De holen zijn gemaakt in een heuveltje, ze nemen steeds meer van de bodem weg, vandaar ze zo hoog zijn en rond van vorm, ik heb in geen geval geholpen
Hou je het daar vochtiger dan de rest van het verblijf?
Vooral op foto 2 is het goed te zien, hoe dieper hoe geler het zand is = vochtiger.
Waar het vochtig is , is het ook zacht, de droge bovenlaag vormt een hardere korst...
De ondergrond hou ik vochtig dmv kruikjes:
Ik gebruik hiervoor puntvormige kruikjes
Na 1 week zijn die leeg en zorgen voor een vochtige onderlaag en droge toplaag (tenzij er net omheen is de toplaag ook wat vochtig)
Dit zijn de eerste dieren die graven?
Stel dat de dieren weggaan naar een andere eigenaar zullen er dan geen problemen kunnen komen als ze geen graaf gelegenheden krijgen gezien dit zeker niet overal beschreven staat dat kleine dieren dit ook kunnen doen.
Ja, het zijn de eerste die zo uitgebreid kunnen graven, ik ga dit aan de nieuwe eigenaars meegeven, wat ze er uiteindelijk mee doen , daar kan je weinig tegen brengen natuurlijk....zogoed als niemand kan met zekerheid zeggen wat er uiteindelijk met zijn geadopteerde nakweek gebeurd....