Kwam de AID bij jou omdat ze een tip hadden gehad? Ik had niet het idee dat ze zomaar bij particulieren langs gaan of ze moeten reden tot verdenking van iets hebben. Was je registratie in orde? Is toch een heel werk vind ik om alles netjes bij te houden.
Niet dat ik weet...
Ze vertelde mij dat ze tot op heden nauwelijks controles hadden uitgevoerd en bezig waren met een 'inhaalslag'. In de komende periode zouden er veel meer controle plaatsvinden.
Ik had wel citespapieren voor de boetgerie. Voor B-dieren, de sulcata's en kolenbranders (die ik toen nog had), hoef je alleen overdrachtspapieren te hebben. Hun registratie bleek niet te kloppen, ze dachten dat ik nog een dier (de weggelopen boetgerie) nog had. En dat terwijl ik heeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeite moest doen om het gewijzigde document destijds te krijgen
. Ze wisten daarbij niet wat sulcata's en kolenbranders waren en wisten feitelijk ook niets van overdrachtsverklaringen. Ze kwamen alleen het citesdier checken. Logisch ook; dat dier stond geregistreerd. Nu staat dus geregistreerd dat ik ook B-dieren heb.
Ik had nooit iets bijgehouden dus daar kreeg ik vragen en opmerkingen over. Ze hebben mij een registratieformulier waar je feitelijk nauwelijks iets op kwijt kunt, je hoeft daar alleen de soortnaam, geboortedatum, kweker/vorige eigenaar en de aankoopdatum op bij te houden. Dat vind ik op zich nog wel meevallen..