Barbara
Gast
|
|
« Gepost op: 21 Juli 2009, 21:53:23 » |
Ineens is er bij ons een enorme hoosbui.De tuin staat meteen blank met een beste laag water. Ik schiet mijn laarzen aan want mijn schildpadden zitten vast in hun holletje en straks loopt het vol en verdrinken ze. Ik was best een beetje in paniek.Grote zaklamp en ja hoor,het holletje staat vol water. Stom verbaast zie ik dat ze allemaal gezond zijn en op en hoger gedeelte zijn gekropen. Bully vond het echt te bar en...lach niet,was in een boompje geklommen. Wist niet dat schildpadden dat konden.Het was wel een boompje met stekels dus morgen bij daglicht even goed kijken. Jasper zat boven op zijn hokje,Pim zat boven op een rots en Prulletje had een verhoginkje op gezocht. Ze zitten nu allemaal in hun nachthok maar het verbaast me hoe goed ze zichzelf kunnen redden.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:04:34 » |
je moest eens weten hoe ze kunne klimmen. En in land van herkomst regent het ook wel eens met bakken dus zal wel los lopen als je dieren weg kunnen. Heb ergens gelezen dat er zelfs schildpadden waren die bezig aren een hek van minimaal een meter hoog aan het beklimmen waren.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:14:27 » |
Stijging van het grondwater door zware neerslag houd wel een risico in op het einde van de winterslaap in de landen van herkomt (dit ter bijkomende info): http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,6648.0.htmlHier heb ik weinig wateroverlast mede door de nogal zandige bodem waarin het water snel wegtrekt. Best natuurlijk dat het buitenverblijf wat hogerop ligt of voorzien is van punten waar het droog blijft.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:17:27 » |
Ik heb mede voor regen de kas een aantal cm hoger geplaatst dan het buiten gedeelte
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
pemat
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:20:05 » |
Gewoon om te laten zien hoe ze kunnen klimmen
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:20:21 » |
Ik heb mede voor regen de kas een aantal cm hoger geplaatst dan het buiten gedeelte Dat is hier ook het geval! Hier daarstraks toch ook eens gaan controleren waar ze zaten met het onweer.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:21:43 » |
Geweldige foto Pemat hoe is dat afgelopen?
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:21:54 » |
Gewoon om te laten zien hoe ze kunnen klimmen
Je moet stoppen met gorilla-voeding te geven naar je schildpadden
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:27:07 » |
Voor de zekerheid hier toch ook maar even gekeken maar de kas was droog van binnen. In het buiten gedeelte lag er ook helemaal geen water meer, alles was al in de grond getrokken, hier is het allemaal klei.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:29:35 » |
Prachtig om te zien hoe ze kunnen klimmen Mijn kasje staat ook op een verhoging maar die sufferds hebben niet echt door dat ze daar dan in kunnen bij slecht weer. Ze gaan erin als de zonschijnt,lekker warm.Ja ik heb er ook een lamp in die nu aan is voor de warmte. Het holletje vinden ze leuker en is denk ik ook natuurlijker.In het voorjaar was ik ze kwijt en zaten ze daar.Het was een gangenstelsel gemaakt door een woelmuis denk ik.Ik heb de gangen opgevuld met stenen maar aan het begin het holletje open gelaten.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:30:50 » |
Voor de zekerheid hier toch ook maar even gekeken maar de kas was droog van binnen. In het buiten gedeelte lag er ook helemaal geen water meer, alles was al in de grond getrokken, hier is het allemaal klei.
Ideale grond bedekking ook voor de terra's
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:40:42 » |
Ideale grond bedekking ook voor de terra's Klei ideale grond bedekking? Hoezo? Barbara, Excuses voor het off-topic.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 21 Juli 2009, 22:43:15 » |
Hier is het ook klei hoor. vandaar mijn paniek,het blijft er best lang opstaan.
|
|
|
|
pemat
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Juli 2009, 06:49:40 » |
Geweldige foto Pemat hoe is dat afgelopen?
Was er gelukkig op tijd bij, anders was de buurman waarschijnlijk nu ook een schildpad liefhebber.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Juli 2009, 07:48:55 » |
Dacht dat ik hier ooit al ne keer neergeschreven had. Ik was op vakantie in het Zuiden van Frankrijk. Voor we wouden verder trekken naar Saint Tropez, kreeg ik telefoon van thuis u it dat mijn tuin onder water stond na een stortvloed. Was midden in de nacht. Buurvrouw had er 5 van de 6 kunnen binnenhalen. De laatste vond ze niet. Dreven zelfs vissen van mijn vijver in hun nachthok. Dachten al richting huis te keren, toen het verlossende telefoontje kwam. Ze had de schildpad gevonden. Ik heb nooit geweten welke het was. Ironisch genoeg is het dorp waar ik kampeerde geƫvacueerd geweest wegens brandgevaar.
|
|
|
|
|