Mischien nog een dag overslaan of minder hoeveelheid per keer geven,
Ik denk dat het ook wel de kleur en tekening verlies op plastron verklaard de te harde groei,
Zowie zo zou ik nog eens naar de voedingslijst kijken of je nog wat kunt verbeteren aan de soorten voedsel die je geeft en je richten op voedsel wat betere verhoudngen heeft zoals huisjeslak die is prima, maar vlees en verse vis (tenzij je deze vuil geeft) kunnen beter bv regenwormen.
regenwormen hebben ze al gekregen maar ze eten dat niet graag, zelf als ik in stuck knip. Maar ze hebben veel criket gekregen als ze waren nog klein, en dan hebben ze enorm veel gegrooie in eens, maar nu heb geef ik dat niet meer. Ze krijgen ook water plant om eten en sla. Ik porbeerd om niet altijd het zelfde geven en alleen wat ze kunnen eten in 5 minuten.
Vroeger ze krijgen ook zoutwater vis, maar nu niet meer want ik heb gehoort dat beter zoetwater vis geven, en als vlees geef ik meestal kip.
Meestal geef ik wat ik thuis heb ..... En als ik weg ga in vakantie voor een week dan krijgen ze niks, ik moet jou niet zeggen als ik terug ben, ze zijn klaar om mijn hand geven
Bij een collega op werk, hij heeft twee gekocht de zelfde dag als ik , we zijn samen geweest om de schilpaden te kopen. En ze krijgen alleen drogen garnalen en vis, dat bij mij ze hebben nooit, en zijn diertjes zijn nog groter dat bij mij, ze hebben al boven de 10 cm. Dat begrijp ik niet.
Ik heb hem gezegd dat niks is goed in deze voeding maar hij zegt : Dat is heel gemakkelijk en ze grooie goed met dat ! En hij wil absoluut niet veranderd van voeding. Als iemand kan mij zeggen hoe is dat moggelijk, ik zal graag willen weten want ik heb altijd gehoort dat de drogen garnalen en vis, niks brengen aan de dieren
!!!!
erich