KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #2205 Gepost op: 12 Augustus 2009, 21:51:01 » |
6. Mauremys mutica
Ja, dit antwoord zoek Kurt, zie mijn vorige uitleg waarom ik het niet eens ben dat dit Mauremys mutica kami is. Ik gun jou van harte het punt maar ik denk dat dit niet goed is. Dit dier is duidelijk Geoemyda japonica X Cuora amboinensis of C. trifasciata. beginnen ze al met hybrides ook al, , ni moeilijk dat ne simpele mens gelijk ik er ni aan uit kon.
|
|
|
|
FromHolland
|
|
« Antwoord #2206 Gepost op: 12 Augustus 2009, 21:56:37 » |
beginnen ze al met hybrides ook al, , ni moeilijk dat ne simpele mens gelijk ik er ni aan uit kon. Hybrides waren er ook in de vorige "Raad het plaatje" quiz, dus maak je borst maar nat!
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #2207 Gepost op: 12 Augustus 2009, 21:57:55 » |
beginnen ze al met hybrides ook al, , ni moeilijk dat ne simpele mens gelijk ik er ni aan uit kon. Hybrides waren er ook in de vorige "Raad het plaatje" quiz, dus maak je borst maar nat! Ja mijn borst natmaken voor daarna af te 'druipen'
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2208 Gepost op: 13 Augustus 2009, 00:50:46 » |
2.: Kinixys belliana
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #2209 Gepost op: 13 Augustus 2009, 01:07:53 » |
Ja mijn borst natmaken voor daarna af te 'druipen' Een beetje meer zelfvertrouwen zou wel op z'n plaats zijn.....
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2210 Gepost op: 13 Augustus 2009, 01:16:43 » |
3. Rhinoclemmys pulcherrima of Rhinoclemmys rubida ??
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2211 Gepost op: 13 Augustus 2009, 01:38:21 » |
1. Malacochersus tornieri natuurlijk Duidelijk te zien dat het een jong dier is waarschijnlijk enkele dagen hooguit uit het ei. Rond met wat scherpe punten aan uiteinde van carapax. Gehele schild is heel licht gebold. Over algemeen donker gekleurd met de kenmerkende witte vlekken op elke schildplaat. Kop is sprekend voor deze soort. Bolle oogjes en crème kleurig kopje met in de nek wat zwart. Moeilijk uit te leggen bij een kleintje. Hoop dat het voldoende is.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2212 Gepost op: 13 Augustus 2009, 01:45:17 » |
2.: Kinixys belliana
Aan de vorm te zien in samenhang met de kop dat het om een Kinixys gaat. Ovaal vormig scheeld. Langer dan breed. Smalle kop met een snavel bekje vaak. Ook de achtergrond spreekt voor deze soort. bladeren en licht vochtig over algemeen. Dit is waarschijnlijk een jonger dier? In niet elke kinixys heeft een vrij egaal schild zoals deze waarbij je samen met de snavelvormige bek welke een kleur verschil heeft met de rest van de kop en de donkere ringen van de schildplaten en vrij bescheiden gekleurd schild ik bij een belliana kom. misschien wel een Kinixys belliana nogueyi ?
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #2213 Gepost op: 13 Augustus 2009, 10:48:27 » |
Martijn, heb je de nummertjes wel goed?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2214 Gepost op: 13 Augustus 2009, 11:19:33 » |
Martijn, heb je de nummertjes wel goed?
Hey gadverredamme heb ik de nummers omgedraaid
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #2215 Gepost op: 13 Augustus 2009, 11:32:19 » |
Kurt heeft toch nogniet beoordeeld,dan je het toch nog veranderen?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2216 Gepost op: 13 Augustus 2009, 11:34:18 » |
Kurt heeft toch nogniet beoordeeld,dan je het toch nog veranderen?
Ik heb al twee keer geraden althans twee beurten
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #2217 Gepost op: 13 Augustus 2009, 12:26:24 » |
2.: Kinixys belliana Aan de vorm te zien in samenhang met de kop dat het om een Kinixys gaat. Ovaal vormig scheeld. Langer dan breed. Smalle kop met een snavel bekje vaak. Ook de achtergrond spreekt voor deze soort. bladeren en licht vochtig over algemeen. Dit is waarschijnlijk een jonger dier? In niet elke kinixys heeft een vrij egaal schild zoals deze waarbij je samen met de snavelvormige bek welke een kleur verschil heeft met de rest van de kop en de donkere ringen van de schildplaten en vrij bescheiden gekleurd schild ik bij een belliana kom. misschien wel een Kinixys belliana nogueyi ?
Dank zei je argumentatie duidelijk dat je plaatje 3 bedoelde, ik reken het dus goed 5e punt is voor markooij Plaatje 2 dus nog voor wie nog kansen heeft...
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #2218 Gepost op: 13 Augustus 2009, 12:46:00 » |
Martijn Mazzelaar
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #2219 Gepost op: 13 Augustus 2009, 12:56:25 » |
2.: Kinixys belliana Aan de vorm te zien in samenhang met de kop dat het om een Kinixys gaat. Ovaal vormig scheeld. Langer dan breed. Smalle kop met een snavel bekje vaak. Ook de achtergrond spreekt voor deze soort. bladeren en licht vochtig over algemeen. Dit is waarschijnlijk een jonger dier? In niet elke kinixys heeft een vrij egaal schild zoals deze waarbij je samen met de snavelvormige bek welke een kleur verschil heeft met de rest van de kop en de donkere ringen van de schildplaten en vrij bescheiden gekleurd schild ik bij een belliana kom. misschien wel een Kinixys belliana nogueyi ?
Dank zei je argumentatie duidelijk dat je plaatje 3 bedoelde, ik reken het dus goed 5e punt is voor markooij Plaatje 2 dus nog voor wie nog kansen heeft... Kurt Ben benieuwd naar plaatje 2
|
|
|
|
|