Ik post even een vb voor de iets nieuwere mensen van hoe in mijn ogen een goeie verderbeurt er kan uit zien. Het zijn nooit de volledige hoeveelheden bij de bewerkingen die ik toon.
De equifyt herb korrels doe ik en een ijs doos ik doe alleen een laagje over de volledige bodem. Dan zet ik die onder water dat het water er bijna boven de korrels komt maar net niet. Daarna zet ik die 1min op 800W in de micogolf en dan zien ze er zo uit.
Hun voer vandaag was een mengsel van Weegbree / paardebloem / kleefkruid / vogelmuur en verschillende soorten grassen.
Dat alles wordt van fijn gesneden
Daarna wordt alles nog eens fijner gesneden
De equifyt korrels erop en dan wordt de boel goed gemengt in de emmer
Zo ziet het er goed gemengt uit
Dan worden de schotels gevuld volgens de gepaste hoeveelheid
Daarna strooi ik met een zoutvatje beendermeel over alles voor extra kalk
Als laatste strooi ik er ook met een zoutvat carmix en sporavit over. Waarom met een zoutvat simpel alles verdeelt mooi zonder dat het dik ligt.
Daarna is het puur genieten let niet op het vuile water dat doe ik na dat ze allemaal eten gekregen hebben. Hun eten geef ik dus rond 18u dat laat ik staan en de dag erop 18 haal ik de rest weg. Dan zitten ze zonder tot de dag erop weer om 18u. Op die manier voer ik.
De Grote radiata zijn de 1e op mijn ronde. Schaal erin 5 sec wachten dan dan heb je dit beeld al.
De 2e op mijn ronde zijn de elegans. Weer schaal erin ongeveer 1min w8 en dan heb ik dit beeld al.
De 3e op mijn ronde zijn de pardalis. Na 5 sec altijd dit beeld
De 4e op mijn ronde de cherry heads + 3 gewone carbonaria van 2008. Na 1 min heb ik dit beeld
De 5e op mijn ronde zijn snowball en bluch. Na 5 min heb ik dit beeld daarmee ben ik super blij
De 6e op mijn ronde zijn de volwassen carbonaria. Na een 5 min ook dit beeld
De 7e schaal is voor de marginata die buiten zitten. Daarvan geen foto's want die komen toch alleen maar uit overdag.
Hopelijk hebben sommige wat geleert of gewoon genoten.