Dat dacht ik al in verband met de foto documenten.
Kan je me precies vertellen wat de temperaturen zijn rond het gehele jaar en hoeveelheid licht uren
Precies wordt erg lastig.
In de aanlopend op de winter wordt lichtduur afgebouwd tot 8-9 uur hiermee begin ik in oktober.
Temperaturen met name de nacht temperatuur daalt dan ook tot zo 18-22 graden overdag zal dit rond de 26 zijn koudste hoek uiteraard.
In de lente vanaf maart wordt de lichtduur weer opgebouwd naar uiteindelijk 12 uur. Nachttemperaturen lopen op tot in de zomer 26 graden en overdag rond de 34 koudste hoek.
Sproeien neemt toe naarmate temperatuur ook toeneemt.
Op moment ligt er een data logger in verblijf voor een jaar om zo te zien wat de temperaturen en de LV doen.
Dit wil ik gaan koppelen aan een weerstation van een buurman.
Bedankt voor het antwoord. Is nog vrij warm in de zomer. Zijn dus zeker geen dieren die je in tuin zou kunnen plaatsen.
Het lijkt erop alsof ze juist hogere temperaturen nodig hebben dan andere soorten.
Het zou eventueel kunnen als het weer enige tijd stabiel is.
De houders die ze buiten laten hebben toch wel stabieler weer heb ik het idee (zuid Duitsland, Amerika).
Een kas met verwarming en thermostaat en uitloop zou eventueel kunnen maar ik weet niet of kleine dieren geschikt ervoor zijn.
Al moet het wel flink beschut zijn met vele verstop plekken anders laten ze zich als nog niet zien.