Afgelopen zondag heb ik wat
Graptemys ouachitensis overgenomen die op zoek waren naar een nieuw thuis. Een week eerder had ik al een jong vrouwtje overgenomen van een forumlid dat er vanaf moest.
Helaas waren mijn eigen 3 grotere vrouwen de winter niet doorgekomen. Op de bodem lag een aanzienlijk dikkere laag dode bladeren dan ik had verwacht, ondanks dagelijks de oppervlakte leeggeschept te hebben in de herfst. Waarschijnlijk heeft dit een zeer ongunstig milieu op de bodem veroorzaakt met de dood van de dieren als gevolg. De kleinere dieren hebben binnen overwinterd.
Het eerder opgevangen diertje.
Hieronder wat foto's van
Graptemys ouachitensis die ik gafgelopen zondag heb overgenomen vanuit opvang in Engeland. Het zijn een jong mannetje, een jong vrouwtje en 2 volwassen vrouwen.
Het mannetje.
Het jonge vrouwtje.
En de 2 volwassen vrouwen.
Het bovenste grote vrouwtje heeft wat schildrot plekken op het rugschild en ook de rand is wat "afgekloven". Om er zeker van te zijn dat niet uitbreid en bestreden wordt heb ik er alvast ingespoten met CTC.
Mijn kweekgroep van deze soort is nu uitgebreid tot 2.6.0. Ik hoop dit jaar wat nakweek te krijgen.