Je doet er goed aan in de open bak van de Testudo boettgeri een ruime overkapte vochtige schuilplaats te maken om bultvorming tegen te gaan
Zodra het weer het toelaat kan (een must eigenlijk) je de dieren ook buiten huisvesten, daar is de vochtigheidsgraad meestal hoog genoeg.
Verstrek je ook een calciumpreparaat ? Uit wat bestaat het voedingspatroon ?
Maar ziet er verder prima uit hoor, avontuurlijk ingericht, zo hebben ze het graag.
Dank u maar het probleem is dat ik heb alleen een plat dak als terras et en geen echt tuin, maar als mooie weer is, ze kunnen op het plat dak gaan, ik zal daar een soort van open bak maken met grond en gras van 2m op 1m50 voor de boettgeri. Maar meestal van de tijd zijn ze binnen. En in de winter gaan ze slapen in de kelder voor twee maanden. Van eind december tot en met fébruari, dan kunnen ze langsam terug komen op een kamer t° en blijven daar tot eind mei en dan past kunnen ze, op de dak terras gaan voor een maand of twee als mooie weer is .
Als ze zijn binnen, en dat mooie zon is buiten, ik open de raam van de kamer ( volle zuid), en de zon komt direct in de open bak van de schilpaden, en kunnen zo een zonnebank hebben, vol van lekker UV.
Om eten ze hebben in de winter periode, een sla mix
En zoals nu, ze krijgen wilde plantje van de nature
en ze hebben ook, altijd special schilpaden koreltjes in de open bak. Ze eten niet veel van maar soms toch wel.
Voor de calcium ik geef dit product
Als UV lampe en verwarming ze hebben de lamp van zoomed, powersun van 100 watt boven de open bak.