naeff002
|
|
« Antwoord #270 Gepost op: 19 November 2010, 15:22:24 » |
Heel mooi resultaat is dat. Nu weet je natuurlijk het geslacht niet, omdat je niet weet bij welke temp. ze zijn uitgebroed.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #271 Gepost op: 19 November 2010, 17:10:55 » |
Mooi resultaat weer Annieka, je verdient het . Zou dit ook nog van het vrouwtje zijn waar je 21 jongen van hebt zoals je vertelde op de landdag ?
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #272 Gepost op: 19 November 2010, 17:58:10 » |
Helaas zit er een diertje tussen met een afwijking aan het schild.
Maar wel erg interessant. De afwijking zit namelijk op het plastron, en niet op het carapax, wat meer gebruikelijk is.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #273 Gepost op: 19 November 2010, 18:03:05 » |
Trekt dat niet gewoon nog bij, ik heb er ook wel een 1 gehad in de kreukels maar paar dagen later vanzelf glad geworden.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #274 Gepost op: 19 November 2010, 20:05:17 » |
Mooi resultaat weer Annieka, je verdient het . Zou dit ook nog van het vrouwtje zijn waar je 21 jongen van hebt zoals je vertelde op de landdag ? Geen idee Kurt. Dit nest heb ik volkomen gemist. Als de vrouwen moeten gaan leggen zijn ze eerst een paar dagen heel onrustig en graven ze veel. Maar dit keer heb ik niets daarvan gemerkt. Geen proefkuilen, niets... Trekt dat niet gewoon nog bij, ik heb er ook wel een 1 gehad in de kreukels maar paar dagen later vanzelf glad geworden.
Ik denk niet dat dit nog bij trekt. Het plaston ziet er verkeerd gevormt uit.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #275 Gepost op: 19 November 2010, 21:15:46 » |
Dit nest heb ik volkomen gemist.
Dat gebeurt je niet meer als je mijn truukje gebruikt.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #276 Gepost op: 19 November 2010, 21:20:12 » |
Dit nest heb ik volkomen gemist.
Dat gebeurt je niet meer als je mijn truukje gebruikt. Mijn vrouwen graven zich regelmatig helemaal in. Dan zie je, als je heel goed kijkt, nog net het neusje. Dat zand zou binnen no-time helemaal omgewoeld zijn.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #277 Gepost op: 19 November 2010, 21:50:00 » |
Mijn vrouwen graven zich regelmatig helemaal in. Dan zie je, als je heel goed kijkt, nog net het neusje. Dat zand zou binnen no-time helemaal omgewoeld zijn.
En als je een wat groffer substraat boven op gebruikt?
|
|
|
|
BertS
Stigmochelys pardalis
Netherlands
|
|
« Antwoord #278 Gepost op: 20 November 2010, 10:28:15 » |
Leuk man!
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #279 Gepost op: 20 November 2010, 11:26:17 » |
Mijn vrouwen graven zich regelmatig helemaal in. Dan zie je, als je heel goed kijkt, nog net het neusje. Dat zand zou binnen no-time helemaal omgewoeld zijn.
En als je een wat groffer substraat boven op gebruikt? Hmm, dat valt te proberen ja. Mocht het niets zijn dan kan ik nog altijd het zand vervangen.
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #280 Gepost op: 1 Augustus 2011, 21:28:06 » |
In 2009 heb ik het enige jonkie van m´n Malaclemys koppel met blauwige huid aangehouden. Dat diertje is ondertussen een stukje groter en een heel mooi dametje geworden. Op het moment moet ze nog verschilden, dus het carapax ziet er even niet uit, maar ze heeft een schitterend koppie. Wat jonkies van dit jaar. En deze schoonheid mag ook hier blijven. Het is een diertje van een ander ouderkoppel dat dit jaar voor het eerst nageslacht heeft geproduceerd.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #281 Gepost op: 1 Augustus 2011, 21:39:08 » |
Hmmm, wat zijn ze mooooooooi. en ze passen hier in het 'thema (Noord Amerikaanse waterschildpadden).... Ooit
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #282 Gepost op: 1 Augustus 2011, 21:43:39 » |
Hmmm, wat zijn ze mooooooooi. en ze passen hier in het 'thema (Noord Amerikaanse waterschildpadden).... Ooit Eerst moet het vrouwtje nog overgehaald worden om weer een soort erbij?? Ze zijn verschrikkelijk verslavend...elk jaar heb ik er zeker een stuk of 4 die ik zou willen houden. Mathijs weet nog niet dat er weer eentje hier blijft, is maar beter zo.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #283 Gepost op: 1 Augustus 2011, 21:45:29 » |
Hmmm, wat zijn ze mooooooooi. en ze passen hier in het 'thema (Noord Amerikaanse waterschildpadden).... Ooit Eerst moet het vrouwtje nog overgehaald worden om weer een soort erbij?? Ooh nee hoor, die fase zijn we voorbij. Nu kan ik al voor mezelf nadenken! Knap hé
|
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #284 Gepost op: 1 Augustus 2011, 21:50:35 » |
Hmmm, wat zijn ze mooooooooi. en ze passen hier in het 'thema (Noord Amerikaanse waterschildpadden).... Ooit Eerst moet het vrouwtje nog overgehaald worden om weer een soort erbij?? Ooh nee hoor, die fase zijn we voorbij. Nu kan ik al voor mezelf nadenken! Knap hé Kijk, da´s beter....ik zit nog wel in de fase dat ik heeeeeel lief moet kijken als ik graag een uitbreiding wil. Maar ik mag eigelijk niet klagen met m´n eigen schildpaddenkamer.
|
|
|
|
|