D-magic
|
|
« Antwoord #165 Gepost op: 28 September 2009, 20:04:20 » |
Overigens mis ik iets op de foto's, de bewoner zie ik niet
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #166 Gepost op: 28 September 2009, 20:04:41 » |
een plant is echt dat is de San salvia met de rechte stengels op de eerste foto vooraan rest is nep. Deze staat er al geruime tijd in en schiet nieuwe stengels op een erg trage snelheid. Andere echte planten die er eerst in stonden hebben helaas niet gered maar goed was een proef dus dat weet ik dan ook weer.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #167 Gepost op: 28 September 2009, 20:07:19 » |
Nee het diertje zit ergens verstopt dus die zie ik nu nog minder hahahaha Ondanks dat ze zo klein zijn zijn ze nog ontzettend sterk voor hun formaat alle stenen dus goed vastgezet voor de zekerheid.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #168 Gepost op: 29 September 2009, 14:15:32 » |
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #169 Gepost op: 29 September 2009, 16:14:31 » |
hij heeft het goed naar zijn zin zo te zien. lijkt wel een krachtpatser met die poten zo
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #170 Gepost op: 29 September 2009, 16:19:08 » |
|
|
|
|
Greeny
Stigmochelys pardalis
Belgium
Safe the tortoises and turtles of this world
|
|
« Antwoord #171 Gepost op: 30 September 2009, 20:58:00 » |
Ik vind het in ieder geval een zeer mooi diertje, echt een super aanwinst !!!! Waar heb je het diertje juist gehaald, want ik ben ook wel geinteresseerd in deze soort, hélaas kan je ze moeilijk vinden of heb ik het mis ?
Groetjes,
Greeny
|
"Save the Tortoises and Turtles of this world"
Spieces :
Testudo Graeca Furch.Nabeulensis Testudo Graeca Terrestris Testudo Graeca Ibera Testudo Graeca Flowerii Testudo Hermanni Boettgeri Geochelone Sulcata Testudo Horsfieldii Mauremys Japoni
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #172 Gepost op: 30 September 2009, 20:59:32 » |
PM me anders even Greeny Je zal ze commercieel niet vinden althans legaal. Illegaal is ook heel erg lastig en goed onbetaalbaar als je ze kan krijgen illegaal maar goed dat is absoluut geen optie als je er mee verder wil en uberhaupt niet bij soorten die beschermt zijn zoals deze soort.
|
|
« Laatste verandering: 30 September 2009, 21:06:29 door markooij »
|
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #173 Gepost op: 10 Oktober 2009, 00:14:42 » |
Sinds de nieuwe inrichting van het verblijf merk ik op dat het diertje het goed naar zijn zin heeft. Hij zoekt de krappe schuilplaatsen op die ik gecreeerd heb waar de stenen liggen in het verblijf ben van mening dat het dier zich veiliger voelt gezien het eten ook net iets verder ligt dan de schuilplaatsen. Na obsereveren van het dier merk ik dat hij gaat observeren dat er eten ligt afwacht en dan gaat eten en weer terug gaat naar de schuilplaatsen. Een goede ontwikkeling die dichter bij natuurligt dan mijn vorige inrichting. Ben er blij mee en hopelijk diertje ook wat subtiel aankomt in gewicht weegt nu bijna 80 grm ! En dat is veel voor deze soort bij mannen. Nu ooit nog een vrouw maar dat blijft de ultieme droom !
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #174 Gepost op: 23 November 2009, 20:51:44 » |
Nu ooit nog een vrouw maar dat blijft de ultieme droom ! Idd spijtig dat er zo weinig (of geen) vrouwtjes geboren worden in gevangenschap....uitbroeden op geslacht is voor veel soorten nog te ontginnen terrein
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #175 Gepost op: 23 November 2009, 20:53:07 » |
Tijdje geleden Martijn dat we iets gehoord hebben over dit dier, hoe gaat het met hem?
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #176 Gepost op: 23 November 2009, 23:27:02 » |
Gaat goed met de kleine man gelukkig ! Je ziet hem niet veel nu hij meer schuilmogelijkheden heeft en de lichtduur wordt afgebouwd. Eten doet hij prima en blijft mooi op gewicht.
Afgelopen tijd meer bezig gehouden met andere soort en dan gaat de aandacht van de dieren die het goed doen even naar een ander dier.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #177 Gepost op: 10 December 2009, 13:21:11 » |
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #178 Gepost op: 10 December 2009, 19:43:59 » |
Wat een geweldig mooi dier is het toch Martijn
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #179 Gepost op: 10 December 2009, 19:57:01 » |
Het is een mooi en leuk diertje inderdaad . kan echt een leuk kopje hebben zoals op de fotos vind ik.
|
|
|
|
|