snapingmata
|
|
« Gepost op: 22 Februari 2009, 19:50:20 » |
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Februari 2009, 19:53:59 » |
Prachtig! Je bent mijn held! (en ik ben jaloers) Hoe oud zijn ze (en hoe groot)? En waar heb je ze gevonden, als ik vragen mag?
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Februari 2009, 19:54:33 » |
Wat een geweldig diertje Snapping.
Ik ben zelf niet van de waterschildpadden maar dit vindt ik toch wel 1 van de mooiere soorten.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Februari 2009, 19:55:18 » |
Gefelicteerd Bart ze zijn prachtig, je mag je onderschrift binnenkort weleens aanpassen met je uitbreidingen Vindt je keuze wat betreft je soort schildpadden ook grappig, je lijkt voor ware MONSTERS te vallen (of zullen we het liever OER dieren noemen)
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Februari 2009, 20:40:25 » |
Is dat ook een Happer? Mooi bijdehand koppie hebben ze. Mooi diertje.
|
|
|
|
KevinVH
crewmember
Belgium
"We called him Tortoise because he taught us."
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Februari 2009, 20:42:41 » |
Is het de grote of de kleine vorm van de angustatus?
Wel echt mooi diertje!
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Februari 2009, 20:56:34 » |
Vindt je keuze wat betreft je soort schildpadden ook grappig, je lijkt voor ware MONSTERS te vallen (of zullen we het liever OER dieren noemen) Mijn verlanglijst kun je vinden in " Het leven der dieren deel 6 " van Grzimek één van mijn eerste goede boeken in die tijd op blz 84 Is het de grote of de kleine vorm van de angustatus?
Er zijn er die zeggen de grote en er zijn er die zeggen de kleine , ik wacht af en zal het zelf wel zien hoe ze uitgroeien .
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Februari 2009, 22:12:06 » |
gefeliciteerd met je prachtige aanwinst
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Februari 2009, 00:10:13 » |
je mag je onderschrift binnenkort weleens aanpassen met je uitbreidingen
Is gebeurt en ik noem het primitieve schildpadden kan je het buikje eens plaatsen aub
Dat zal voor morgen zijn . Hoe oud zijn ze (en hoe groot)? En waar heb je ze gevonden, als ik vragen mag?
Ze zijn zo een 6cm dus kleine pubers , die ik heb gevonden in een dierenspeciaalzaak in Herent .
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 23 Februari 2009, 11:29:18 » |
[ Mijn verlanglijst kun je vinden in " Het leven der dieren deel 6 " van Grzimek één van mijn eerste goede boeken in die tijd op blz 84 [ [/quote] Ik heb gelijk ook die ouwe Grzimek nog 'es vanonder 't stof gehaald... Blz 84..Dermatemys mawii zie ik niet direct lukken maar die nr.5.;(Platysternon megacephalum)... de dag dat diè moest lukken..dan kom ik te voet tot dà à r !! (Gelukkig zei je niet blz.83... )
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 23 Februari 2009, 12:27:21 » |
Platysternon megacephalum weet ik zitten in Duitsland maar de papierwinkel klopt voor geen meter , iets met een kweker uit het oostblok daar beginnen we niet aan . Dus je hebt nog wat tijd om te trainen . foto van het plastron
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 23 Februari 2009, 13:03:30 » |
Mooi om het plastron te zien (oke als die foto in lijst wordt bij geplaats?) En je hebt gelijk primitieve schildpadden is DE naam , is dit een bewuste keuze of onbewust vindt je deze schildpadden het mooist/interesantst?
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 23 Februari 2009, 13:07:06 » |
Mooi plastron! Ik zit hier helemaal te lekkerbekken
|
0.1.0 Testudo horsfieldii 1.1.4 Testudo kleinmanni 1.0.0 Chersobius signatus
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 23 Februari 2009, 13:11:38 » |
prachtig dier,klopt het dat deze dieren een "zomerslaap"houden?
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Februari 2009, 16:05:18 » |
@ psvehv Ja en nee , gedurend 3 maanden ( februari tot april ) als het droog seizoen ( oktober tot april ) is en de poelen en graslanden droog komen te staan dan verbergen ze zich in de modder en onder graszoden , maar dan komt het regen seizoen ( mei tot september ) wat dient als klik om te paren , maar zo ver is het nog niet . @ Hansn dit een bewuste keuze , ik vind dat het bij deze soorten gaat over het ruwe uiterlijk en het bijna afdwingende respect dat je moet hebben voor deze primitieve schildpadden . Ik vind het de mooiste in hun eigen mannier , maar dat vindt iedereen wel van zijn of haar schildpadden . plaatsen die
|
|
|
|
|