SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Hallo iedereen !  (gelezen 6786 keer)
Caline
Geochelone elegans
*

« Gepost op: 18 Februari 2009, 18:09:15 »

Hoi iedereen,
ook ik wil mij even voorstellen.... Mijn naam is Ilse en woon vlakbij een ... dierentuin  cool
Bij ons in huis begint het dus ook stilaan op een dierentuin te lijken!
Mijn passies  zijn.... orchideeën en hondjes.  In ons huisje dartelen momenteel 9 hondjes   en één poes rond, en af en toe heb ik een nestje.
Orchideeën probeer ik zoveel mogelijk  soorten van te verzamelen, ook verwaarloosde exemplaren  die ik dan probeer terug "tot leven"  te wekken... heel spannend !
Ik heb een dochter van 24 en een kleindochtertje  van 6 maand  liefde voor... Ohja en ikzelf ben 43 jaar jong  groentjes lachen 

Heel graag wil ik nu ook landschildpadjes.  Ik denk dat ik er al uit ben dat ik Griekjes ga nemen.  Ik heb al een terra op de kop kunnen tikken en nu ga ik proberen deze zo goed mogelijk in te richten. Dus ik heb nog een beetje leeswerk ! De bedoeling is van  2 of 3 schildpadjes te houden in de binnenterrarium en later lekker buiten.  Hoe of waar ik mijn "schildpadjes" ga halen weet ik nog niet.  Op dat gebied ben ik ook wel een beetje achterdochtig, gezien ik in de hondenwereld toch al het één en ander heb meegemaakt.  Maar of dit vergelijkbaar is...  weet ik niet. Dus mocht iemand nuttige tips hebben of afraders ....
Maar ik heb nog even tijd... ik wil niet hals over kop  eraan beginnen. 
Ik heb nog een heleboel vraagtekens, maar die hoop ik hier dan ook opgelost te krijgen.
Dit was het zo'n beetje over mezelf, ik ben er vrijwel zeker van dat ik hier veel kan leren !
Groetjes Ilse

Hansm
Algemene moderator

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Februari 2009, 18:47:24 »

Welkom Ilse hoed af hoed af

Leuke hobbies heb je al, ben eigenlijk gelijk nieuwschierig welke soort hondjes je in huis hebt groentjes lachen

Heel goed dat je je eerst zo inleest voordat je begint aan schildpadden, zelf denk ik dat je achterdocht opgelopen met je honden hobby niet vergelijkbaar is met de
schildpadden hobby, zolang je bij een kweker gaat kopen, in een winkel zal ik je echter niet aanraden.

Veel plezier hier !!

Players only love you when they are playing.
http://artisklas-haarlem.nl/ de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Caline
Geochelone elegans
*

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Februari 2009, 19:05:14 »

Dank je...  knipoog
Ik heb chihuahua's ... een paar zelf gefokt , maar ook enkele "adoptie" hondjes. Dus  je begrijpt  misschien wel mijn achterdocht, zeker met dit ras  afvragend
Een schildpadje zal ik dus ook nooit kopen in een winkel... zover was ik al, dank je! Ik heb zoal een idee, dat ik met een nakweekje bij een hobbyfokker niet veel fout kan doen cool
Maar dus eerst... mijn bakkie in orde.  Ik heb nu een terra van 1.20 x 50 x 60 en er zitten 2 UV lampen bij van 100 watt.  Wss een beetje veel... Mijn  grootste  vraag allereerst  is: welke ondergrond ik ga gebruiken. Want iedereen heeft wel andere ervaringen lees ik.
psvehv
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Februari 2009, 19:10:50 »

veel lees en leer plezier

grtz
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium Belgium

King of Afrika: Centrochelys sulcata

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Februari 2009, 21:37:13 »

Hoi Ilse,

Testudo boettgeri (griekse landschildpad) kan vrij vlug naar buiten hoor, reeds op jonge leeftijd dus als het weer het toelaat.
Reeds na enkele maanden heb je dus al een klein buitenverblijfje nodig met een soort miniserre, buiten groeien ze doorgaans ook mooier op. Maar een terrarium is bruikbaar om het koele voor en najaar te overbruggen wbt jonge dieren. Goed dat je eerst op zoek gaat naar info, dus als je vragen hebt....er is nog veel plaats op het forum  Knipoog

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Skip
Dipsochelys dussumieri

Netherlands Netherlands

« Antwoord #5 Gepost op: 18 Februari 2009, 22:35:21 »

Welkom!!

Goed van je dat je je van te voren inleest! Dat doet lang niet iedereen Knipoog

0.1.0 Testudo horsfieldii
1.1.4 Testudo kleinmanni
1.0.0 Chersobius signatus
rigor mortis
Stigmochelys pardalis

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Februari 2009, 22:29:22 »

welkom....

orchideeen: welke is je favo soort? ik heb een voorkeur voor de cambria, al doet die het niet al te best bij mij.

greetz rigor
Caline
Geochelone elegans
*

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Februari 2009, 16:08:25 »

Bedankt voor het welkom iedereen  hoed af Knipoog

De plannen voor een buitenverblijfje  zijn al in de maak.  We zijn volop ideeën aan't opdoen en een beetje uitzoeken wat noodzakelijk is. 
Waar we over denken is... om het "tuinhuis" (oorspronkelijk was het het verblijf van de dwergkonijntjes een tiental jaren geleden) om te bouwen. Dus met een binnenverblijf , een serretje eraan en een stuk uitloop, welke ook zal afgeschermd worden voor de vogels, ons eigen poes en de buurtpoezen en de speelse hondjes  likken  En hier in de buurt vliegen veel ooievaars, die eten wel visjes... maar je weet nooit hé  Grijns
Dit zou dus een redelijk groot verblijf worden, voor als ze wat groter zijn. 

Ik heb al een heleboel doorlezen, maar  ben d'er nog lang niet lachen   
Ik heb mijn binnenterrarium al een beetje uitgetest... maar het loopt niet echt goed.  We proberen nog ff en lukt het niet...  reken ik op jullie ervaring  Grijns

@Rigor .. even 'offtopic'  In de Cambria's heb je echt heel veel mooie soorten, tip: veel licht, maar niet vlak in de zon! tijdens de bloei vochtig houden maar niet met de "voetjes" in water laten staan.  Ik heb niet een specifieke soort die ik het liefst zie... ze hebben allemaal wel iets. Wel ben ik trots op mijn Coelogyne cristata, die nu (een beetje te vroeg) begint te bloeien.  En, geen nood, de orchidee is sterker dan m'n denkt... zolang de wortels niet rotten... maken ze een goeie kans om te overleven knipoog  knipoog

Hansm
Algemene moderator

« Antwoord #8 Gepost op: 22 Februari 2009, 17:19:05 »

Je toekomstige buiten verblijf klinkt goed en lekker ruim lijkt me,
Dat je dingen uit test voor je binnen terrarium bv temperatuur voordat je de schildpad hebt is handig doe ik zelf ook altijd,
Nog een tip voordat je je schildpad aanschaft, deze soort heeft een winterslaap nodig ik zou me daar ook in verdiepen of je deze kan en wil/durft te geven Knipoog
We zien toch regelmatig mensen die vlak voor de winter denken OJA of liever nog een winterslaap overslaan bij echt hele kleintjes mischien niet zo erg maar toch blijft het noodzakelijk om dit natuurlijke gedrag natebootsen.

In het off-topic deel mag je bv foto's plaatsen van dingen die niet over schildpadden gaan, ik zou het erg leuk vinden om je hondjes te zien, als je zelf ook leuk vindt natuurlijk groentjes lachen

Caline
Geochelone elegans
*

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Februari 2009, 18:58:53 »

Dank je wel !

en ook voor je tip!   Winterslaap kan ik zeker wel bieden, ben er nog niet echt uit hoe....  verschillende mogelijkheden kunnen hier.  Ik heb een ruime kelder waar het in de winter nooit vriest maar altijd wel tussen de 3 en 8° is.  Ik kan ook een ijskastje aanschaffen of mss gewoon in de tuin. Maar de eerste jaren blijven ze lekker binnen mmm...leuk

Ik wil mijn schildpadjes zeker zo een natuurlijk mogelijke omgeving bieden en ik heb hier de mogelijkheden ook wel voor.  Ik zal hier ook wel leren hoe het allemaal juist moet Brede lach  En als ikwat verkeerds doe.... wil ik gerust op mijn vingertjes getikt worden Grijns daar wordt ik alleen maar slimmer van.

Het lijkt me nu allemaal zo ingewikkeld, terwijl vroeger(toen ik kindje was, heel lang geleden dus...) heel de buurt schildpadden hadden.  Ik vraag me nu dus ook af... waar zijn al die beestjes verbleven  afvragend 

Oh...en dat offtopic-deel, daar ga ik zekers één dezer fototjes van mijn hondjes opgooien!!  Enof ik dat leuk vind !   Mijn trotsjes  , met hun min en plus puntjes... maar verwacht geen roze jurkjes  en strikjes , chihuahua is ook een hond met 4 pootjes om op te lopen   glimlach  en geen barbiepop zoals ze tegenwoordig worden afgeschilderd neerslachtig
Hansm
Algemene moderator

« Antwoord #10 Gepost op: 22 Februari 2009, 19:16:13 »

bulderlach bulderlach bulderlach Nee op aangeklede honden zat ik niet te wachten, gelukkig dat je geen Paris Hilton bent groentjes lachen

Zeker je kelder zal denk ik geschikt zijn voor de winterslaap waarschijnlijk perfect omdat de luchtvochtigheid ook hoger zal zijn dan in huis, ingewikkeld is de verzorging niet echt, maar een beetje fingerspitzen gevoel vragt het soms, in iedergeval zo natuurlijk mogelijke omgeving ben ik voorstander van.

NicWill
Algemene moderator

Belgium Belgium

« Antwoord #11 Gepost op: 23 Februari 2009, 11:15:40 »

Hou er dan alsjeblieft ook rekening mee dat honden èn kleinere schildpadden niet àltijd vreedzaam samenleven...=je wilt beslist niet weten hoe een opengebeten schildpad eruit ziet...en het zijn zéker niet enkel grote hionden die dat doen... !
Hansm
Algemene moderator

« Antwoord #12 Gepost op: 24 Februari 2009, 11:46:00 »

Hoewel het om Testudo gracea gaat, moest ik toch gelijk aan jouw denken toen ik dit bericht kreeg, mischien iets voor je om over na te denken/lezen.
Er zitten daar eventueel ook Testudo hermanni in de opvang

http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,6067.msg70026/topicseen.html#new

Caline
Geochelone elegans
*

« Antwoord #13 Gepost op: 26 Februari 2009, 18:36:59 »

Hoewel het om Testudo gracea gaat, moest ik toch gelijk aan jouw denken toen ik dit bericht kreeg, mischien iets voor je om over na te denken/lezen.
Er zitten daar eventueel ook Testudo hermanni in de opvang

http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,6067.msg70026/topicseen.html#new

Ik lees dit dus een beetje laat.... maar ik meen te begrijpen dat ze afkomstig zijn van ouders die het herpes virus dragen.  Alhoewel ik niet wist dat dit bij schildpadden ook voorkomt  afvragend 

Het zou voor mij in ieder geval geen optie geweest zijn, want het herpes virus is ook gevaarlijk voor drachtige teefjes.
Ik vind het alleszins heel fijn dat je aan me dacht  knipoog 

Even ter zijde... is deze soort ook één die je kan buiten houden en die winterslapen?  Of is het enkel de boetgerie die je buiten kan houden het ganse jaar? 
Caline
Geochelone elegans
*

« Antwoord #14 Gepost op: 26 Februari 2009, 18:43:00 »

Hou er dan alsjeblieft ook rekening mee dat honden èn kleinere schildpadden niet àltijd vreedzaam samenleven...=je wilt beslist niet weten hoe een opengebeten schildpad eruit ziet...en het zijn zéker niet enkel grote hionden die dat doen... !

Inderdaad die fout ga ik zeker niet maken  glimlach  Alhoewel ik schatten van honden heb en heel sociaal met hun soortgenoten en kinderen en andere dieren....  Maar uiteindelijk steek ik nooit mijn handen ervoor in het vuur! 
Ik heb een kleindochtertje van 6 maand waar mijn hondjes gek van zijn... maar nooit of te nimmer zal ik haar alleen met de hondjes laten  knipoog 

En de schildpadjes... die zouden ze aanzien als "speeltje"  lachen   en dat willen we dus ook weer niet hé knipoog

Maar ik vind het zekers een goeie opmerking van u, er zullen wss wel mensen zijn die daar niet bij stilstaan
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print

« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
1 November 2024, 11:36:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 1332
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online