SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 7 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7 Omlaag Print
Auteur Topic: Fotos nieuwe elegansjes  (gelezen 36281 keer)
theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Antwoord #15 Gepost op: 18 December 2006, 18:42:10 »

Mooie bak Kurt.

Mijn volgende project is het terrarium van franklin, die zit nu wat schamel.

Theo
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 18 December 2006, 20:25:54 »

Citaat van: "fred gaal"
Ziet er goed uit, mooi en ruim terrarium.
Zijn ze nog schuw of is de schuwheid nu weg?
Je hebt ze op hennep bevalt je dit bij de elegans net zo goed als bij de andere soorten, ik denk er zelf ook over om als ik de elegans bij An opgehaald heb ze op hennep te houden.
De hennep ziet er niet vochtig uit, klopt dit?
Ik zou verwachten dat het aan de schildpadden zou blijfen plakken.

Ze zijn al een stuk minder schuw, ze durven al eten terwijl je erbij staat.
De hennep is natuurlijk wel vochtig hoor, alleen is dit bij verse hennep niet goed zichtbaar.Verder zou ik het advies van An opvolgen, waar kan je beter zijn dan bij een succesvol kweekster?
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 18 December 2006, 20:31:50 »

Citaat van: "ruman"
mooie groot terrarium beestjes zullen er een goed leven krijgen.
ben je van plan er nog meer te halen,en is dit een koppeltje of zie je dit pas over een paar jaar.net als grieken.


   Groet Rudy

Het geslacht is nog niet zichtbaar denk ik, Ands of Elegans zullen wel weten rond welke leeftijd je het geslacht kan bepalen?
Als alles goed gaat (mijn vorige is gestorven, waarschijnlijk wildvang hoewel de verkoper beweerde van niet) ga ik er nog bijhalen, maar het zullen dieren zijn van binnen het stamboek indien mogelijk :wink:
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Kopad
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 465



« Antwoord #18 Gepost op: 19 December 2006, 22:25:26 »

Mooie foto's, Kurt.
Leuk om te bekijken.
Gelogd

in het bezit van:
2 chelonoidis denticulata's
1 apalone ferox
1 graptemys quachitensis
2 graptemys pseudogeographica
2 trachemys scripta scripta
1 trachemys scripta troostii

Naast deze grote hobby schrijf ik
Mijn andere hobby is motor rijden
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 19 December 2006, 22:27:11 »

Citaat van: "theo"
Mooie bak Kurt.

Mijn volgende project is het terrarium van franklin, die zit nu wat schamel.

Theo

Wie is Franklin? De sulcata?
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Arnaud
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 19 December 2006, 22:30:37 »

Citaat van: "kurtlippens"
Citaat van: "ruman"
mooie groot terrarium beestjes zullen er een goed leven krijgen.
ben je van plan er nog meer te halen,en is dit een koppeltje of zie je dit pas over een paar jaar.net als grieken.


   Groet Rudy

Het geslacht is nog niet zichtbaar denk ik, Ands of Elegans zullen wel weten rond welke leeftijd je het geslacht kan bepalen?
Als alles goed gaat (mijn vorige is gestorven, waarschijnlijk wildvang hoewel de verkoper beweerde van niet) ga ik er nog bijhalen, maar het zullen dieren zijn van binnen het stamboek indien mogelijk :wink:


Mooi en ruim terrarium. Wist je dat sterschildpadden nat halsen kunnen zijn ze baden graag en drinken veel. Eingelijk moet er altijd een ruime ondiepe waterschaal voorhanden zijn (heb je natuurlijk ook ik zie deze alleen niet op de foto)(wel op een warm plekje die waterschaal)

Wat het geslacht betreft dat zou je toch wel na twee jaar moeten kunnen vastellen (niet altijd).  De bouw van een dier kan ook het geslacht veraden. Vrouwtjes zijn van bovenaf gezien ronder dan mannetjes. (bij deze soort een duidelijk morfologisch verschil tussen man en vrouw).
Ook bewwert men (niet betrouwbaar) dat de lijnen van het sterpatroon bij vrouwtjes breder is dan bij mannetjes.

Je kunt ook gewoon een schaal voer neer zetten en als hij er van eet is het een mannetje en als zij ervan eet is het vrouwtje :roll:
Gelogd
theo
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1162

lid adviesraad st. Herpetofauna


« Antwoord #21 Gepost op: 19 December 2006, 22:47:06 »

Citaat van: "kurtlippens"
Citaat van: "theo"
Mooie bak Kurt.

Mijn volgende project is het terrarium van franklin, die zit nu wat schamel.

Theo

Wie is Franklin? De sulcata?


Wie dacht jij dan, mijn jongste zoon heeft hem diezelfde dag bij jou die naam aan de sulcata gegeven.

Door de bouw van de Apalone verblijven zit hij in een noodterraium van 80X40cm.

Theo
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 22 December 2006, 23:21:45 »

Citaat van: "Elegans"
Citaat van: "kurtlippens"
Citaat van: "ruman"
mooie groot terrarium beestjes zullen er een goed leven krijgen.
ben je van plan er nog meer te halen,en is dit een koppeltje of zie je dit pas over een paar jaar.net als grieken.


   Groet Rudy

Het geslacht is nog niet zichtbaar denk ik, Ands of Elegans zullen wel weten rond welke leeftijd je het geslacht kan bepalen?
Als alles goed gaat (mijn vorige is gestorven, waarschijnlijk wildvang hoewel de verkoper beweerde van niet) ga ik er nog bijhalen, maar het zullen dieren zijn van binnen het stamboek indien mogelijk :wink:


Mooi en ruim terrarium. Wist je dat sterschildpadden nat halsen kunnen zijn ze baden graag en drinken veel. Eingelijk moet er altijd een ruime ondiepe waterschaal voorhanden zijn (heb je natuurlijk ook ik zie deze alleen niet op de foto)(wel op een warm plekje die waterschaal)

Wat het geslacht betreft dat zou je toch wel na twee jaar moeten kunnen vastellen (niet altijd).  De bouw van een dier kan ook het geslacht veraden. Vrouwtjes zijn van bovenaf gezien ronder dan mannetjes. (bij deze soort een duidelijk morfologisch verschil tussen man en vrouw).
Ook bewwert men (niet betrouwbaar) dat de lijnen van het sterpatroon bij vrouwtjes breder is dan bij mannetjes.

Je kunt ook gewoon een schaal voer neer zetten en als hij er van eet is het een mannetje en als zij ervan eet is het vrouwtje :roll:

Ja, natuurlijk hebben ze een ruime drink/badschaal in de buurt van de warmtelamp.Er is nu al duidelijk verschil in vorm, dus mogelijk is het een koppel (maakt niet zo veel uit, ze zijn toch verwant) ik zal dus sowiezo voor vers bloed moeten zorgen.
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Arnaud
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 22 December 2006, 23:40:09 »

Vers bloed is wel wijs maar het akn geen kwaad als dit koppel tot nakweek komt. Bij reptielen loopt inteelt niet zo'n vaart. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het lastig is te achterhalen met welk eco-type je te maken hebt. Dus of de dieren van pakistaanse, noord of zuid indiase (en tussenliggende gebieden) of  sri-lankese origine zijn.

Ik ben in contact met wetenschappers ter plaatste en zover weet ik dat er geen onderzoek is gedaan naar de verschillen tussen de diverse eco-type's.
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 22 December 2006, 23:45:39 »

Citaat van: "Elegans"
Vers bloed is wel wijs maar het akn geen kwaad als dit koppel tot nakweek komt. Bij reptielen loopt inteelt niet zo'n vaart. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het lastig is te achterhalen met welk eco-type je te maken hebt. Dus of de dieren van pakistaanse, noord of zuid indiase (en tussenliggende gebieden) of  sri-lankese origine zijn.

Ik ben in contact met wetenschappers ter plaatste en zover weet ik dat er geen onderzoek is gedaan naar de verschillen tussen de diverse eco-type's.

De sri-lankese zijn toch vrij duidelijk herkenbaar?
Ik ken iemand die een veertiental sterschildpadden heeft, waarvan 3 van sri-lankese origine, die haal je er zo uit.
Of is het toeval?
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
daf
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 936


« Antwoord #25 Gepost op: 22 December 2006, 23:46:01 »

Citaat van: Elegans
Vers bloed is wel wijs maar het akn geen kwaad als dit koppel tot nakweek komt. Bij reptielen loopt inteelt niet zo'n vaart. /quote]

Is dat zo? Ik hoor dit wel vaker zeggen maar weet er jammer genoeg niet zoveel van.
Gelogd
Arnaud
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 22 December 2006, 23:50:44 »

Citaat van: "kurtlippens"
Citaat van: "Elegans"
Vers bloed is wel wijs maar het akn geen kwaad als dit koppel tot nakweek komt. Bij reptielen loopt inteelt niet zo'n vaart. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het lastig is te achterhalen met welk eco-type je te maken hebt. Dus of de dieren van pakistaanse, noord of zuid indiase (en tussenliggende gebieden) of  sri-lankese origine zijn.

Ik ben in contact met wetenschappers ter plaatste en zover weet ik dat er geen onderzoek is gedaan naar de verschillen tussen de diverse eco-type's.

De sri-lankese zijn toch vrij duidelijk herkenbaar?
Ik ken iemand die een veertiental sterschildpadden heeft, waarvan 3 van sri-lankese origine, die haal je er zo uit.
Of is het toeval?


Als het gaat om volwassen dieren kun je die er wel uit halen. Het probleem zit hem bij jonge dieren dat is een stuk lastiger.
Overigens een volwassen zuidindiase kun je gemakkelijk aanzien voor een wat kleinere sri-lankees. Er is wel iets bekend over de verschillen maar de kennis is slecht gedocumenteerd en men beperkt zich tot dieren in gevangenschap waar in eerste instantie op voorhand de herkomst niet altijd duidelijk is. Het blijft gissen (ik heb du wat te doen  :wink: )
Gelogd
Arnaud
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 22 December 2006, 23:56:15 »

Citaat van: daf
Citaat van: "Elegans"
Vers bloed is wel wijs maar het akn geen kwaad als dit koppel tot nakweek komt. Bij reptielen loopt inteelt niet zo'n vaart. /quote]

Is dat zo? Ik hoor dit wel vaker zeggen maar weet er jammer genoeg niet zoveel van.


Bij reptielen in het algemeen zijn er allerlei evolutionaire overlevingstrategieën. In het wild zullen dieren jaarlijks met verschillende dieren paren en het jaar daarop weer met andere. Bekend is dat schildpadden honkvast zijn dwz dat ze altijd in een zelfde gebied te vinden zijn. Er wordt dus inprincipe alleen gepaard met de dieren in dat gebied. Denk maar aan dieren geisoleerd op eilenanden met een resp klein verspreidingsgebied. Je mag er van uit gaan dat op (heel )lange termijn (anders dan bij zoogdieren) inteelt een rol gaat spelen.
Gelogd
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



« Antwoord #28 Gepost op: 3 Januari 2007, 20:16:37 »

Vraagje aan Kurt, je hebt je elegans nu een paar weken, bevalt het je nog steeds om ze op hennep te houden eten ze er niet van?
Ik heb het vorige week gekocht en moet zeggen dat het mij een mooie vervanger lijkt voor turf.
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 3 Januari 2007, 20:24:39 »

Citaat van: "fred gaal"
Vraagje aan Kurt, je hebt je elegans nu een paar weken, bevalt het je nog steeds om ze op hennep te houden eten ze er niet van?
Ik heb het vorige week gekocht en moet zeggen dat het mij een mooie vervanger lijkt voor turf.


Ik ben er eigenlijk heel tevreden over, enkel mijn grote sulcatas durven er wel eens van eten (maar die eten dan ook alles :lol: ).
Ook voor de elegansjes bevalt het tot nu toe, maar lang is mijn ervaring nog niet natuurlijk met deze soort en hennep.Misschien toch beter de raad van An opvolgen, ik ben nog zoekende wat juiste vochtigheid betreft :?
Ook voor de carbonarias en elongatas is het in elk geval prima .
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
6 Oktober 2024, 23:19:15

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 1288
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 1080
Totaal: 1080
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.093 seconden met 26 queries.