turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 9 Februari 2009, 20:16:24 » |
+ Show Advanced Linking / Hierop klikken dan komt de linck die je moet gebruiken tevoorschijn. DO NOT Use Link Below when posting. Use FORUM Links above for posts / Dat staat er in het rood boven. Maar het is wel de enige linck die werkt hier lol
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 9 Februari 2009, 20:25:51 » |
! Okee, ik ben het gellof ik verleert met foto's erop zetten, heb je als je het niet bijhoud... ! Kurt, direct link van de site kon ik niet vinden....kun jij dit nog goed krijgen? Yep ,
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
Belgium
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 9 Februari 2009, 20:29:45 » |
Mooi dier en zo'n bleekje. Proficiat Jarno.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 9 Februari 2009, 20:46:23 » |
Wat een mooie kleine zeg. Mooi apart kleurtje en patroon. Heb je ze altijd van dit uiterlijk? In Amerika zullen ze er vast een leuke naam voor hebben gehad. Heb je deze eieren samen met carbonia eieren? Op welke manier broed je ze uit?
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 9 Februari 2009, 22:09:52 » |
Oooh,wat een schoonheid Jarno, Prachtig
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 9 Februari 2009, 22:21:47 » |
Dank je wel Kurt......ik heb nog even gekeken, maar ik kom er inderdaad niet uit..
Markooij en Turtle lover: Het is inderdaad een heel licht diertje, witte tot zeer lichtcremekleurige ledematen. Ik heb ze niet eerder zo licht gehad. Hij is ook wat platter en vind ikzelf erg mooi gebouwd. Een sterk en levendih dier...vandaga in het terrarium overgezet, heeft alles onderzocht.
Ik broed alle eieren per nest en per soort appart in een chineesbakje met vochtige aarde. In een piepschuimen bak met water 31.5 graad....boven het water een rooster en daar de eieren erop (au bain marrie methode). Heel simpel dus.
|
|
|
|
vanessa
Gast
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Februari 2009, 12:59:30 » |
Jarno wat een mooi schildpadtje zeg lang op gewacht maar het riseltaat is dan ook het wachten waard zeg
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 10 Februari 2009, 14:24:15 » |
[ Ik broed alle eieren per nest en per soort appart in een chineesbakje met vochtige aarde. In een piepschuimen bak met water 31.5 graad....boven het water een rooster en daar de eieren erop (au bain marrie methode). Heel simpel dus.[/quote] Als "vanouds" maar nog steeds een van de bèste ... met dit SCHITTEREND resultaat !
|
|
|
|
psvehv
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 10 Februari 2009, 16:23:41 » |
prachtig dier lijkt wel van porselein
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 10 Februari 2009, 17:32:57 » |
De simpele manier. Geweldig. Ga je dit dier zelf houden? Ben benieuwd hoe de andere eruit gaan zien. Enig idee waarom dier zo licht van kleur zou kunnen zijn?
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 11 Februari 2009, 00:13:30 » |
Een tweede ei is aan het uitbreken en een derde rommelt ook, je hoort deze kruipen in het ei, maar nog geen gaatje zichtbaar. Ik weet niet waarom deze zo licht is....het is inderdaad net van porselein. Ik zie wel of de andere ook zo licht worden. Ik heb wel een hele lichte man, maar deze had nooit interesse in Big Mama (of dat toch wel 1 keer misschien ) Ik houd deze zelf en 2 zijn van te voren gereserveerd. Intotaal 5 heb ik dan uitgebroed.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 12 Februari 2009, 01:05:43 » |
Ondertussen is ei 2 geheel uit het ei en is nummer 3 bezig. Deze heeft net een gaatje gepikt. Het 2e pardalisje is ook erg licht van kleur, maar een enorme dooier, rolt om, dus een natte tissue eromheem gegaan om hem daarin te steunen. Zal met een paar uurtjes aanzienlijk beter zijn.
Ik merk dat de pardalissen sneller zijn met uitbreken dan de kolenbranders, zowel vorig jaar als dit jaar zie je dit gebeuren.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 12 Februari 2009, 01:32:06 » |
Spannend Jarno Zet je als ze allemaal uit zijn een familiefoto neer?Kunnen we vergelijken.
|
|
|
|
snapingmata
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 12 Februari 2009, 08:41:55 » |
Bravo pracht schildpadjes
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 12 Februari 2009, 22:19:57 » |
Gaaf zeg gefeliciteerd. Is de derder er al uit?? Ben benieuwd naar de foto's
|
|
|
|