Hier dan een foto reeks (zeer slechte foto`s als het beter weer is maak ik gewoon een keer mooi in de zon zonder flits op een goede ondergrond mooie foto`s
)
Maar wilde ze nu toch even laten zien en dan maar gelijk wat vragen en dingen die ik opgemerkt heb
Als eerste maar even de groei tabel sinds dat ik ze heb. Zoals je ziet zijn ze tussen 21-12 en 04-01 niet gegroeit/in gewicht gedaald. Ik verwacht dat dat komt omdat ik en tijdelijk een andere lamp erin moest draaien waardoor ze wat minder aten (omdat het koeler was) en omdat ik het toen niet voorgesneden heb gegeven en ze daarom ook minder aten.
En dat ze nu opeens erg veel gegroeit zijn (mischien iets teveel en te snel?) Zelf zat ik er dus aan te denken om ze vanaf nu 3x per week fijn gesneden voedsel met calcium en vitaminen etc te geven, 3x per week grof voedsel. Ze eten dan minder maar krijgen dan zekker wel eten binnen en 1x per week een vasten dag. Aangezien ze niet te snel mogen groeien.
15-11-08
Num 1: 20
Num 4: 16/17
Num 5: 16 /17
02-12-08
Num 1: 23
Num 4: 18
Num 5: 17
21-12-08
Num 1: 24
Num 4: 17/18
Num 5: 21
04-01-09
Num 1: 22
Num 4: 19
Num 5: 20
18-01-09
Num 1: 27
Num 4: 22
Num 5: 25
Ook heb ik gemerkt dat toen ik ze kreeg ze absoluut geen bulten hadden maar eerder iets ingevallen schilden. Bij nummer 1 en 5 die zeer snel groeien begint het nu meer op bultjes te lijken? Mischien dat iemand op de foto`s bij deze 2 even goed kan kijken of het er nog goed uitziet (ja ik ben erg bezorgt dat er wat fout gaat ook omdat ik het gewoon gelijk perfect wil doen
)
En als mensen ook even willen kijken naar de ogen, heb soms het idee dat de oogjes wat klein zijn voor de schildpadjes of wat ingevallen lijken maar soms ook weer niet? Weet ook niet precies hoe het er bij deze soort uit moet zien als ze jong zijn!
EN dan als laatste vraag
Bij bv nummer 1 zie ik als je vanaf de koop naar de staart kijkt bij de kop gelijk een stijl omhoog lopen schild wat dan daarna weer redelijk plat naar de staart toegaat. Bij nummer 4 zie ik het even gelijdelijk omhoog als naar beneden gaan (hoogtepunt van zijn schild netjes in het midden van het dier) en bij nummer 5 zie ik het hoogtepunt juist een beetje bij de staart. Waardoor komt dit? (als jullie begrijpen wat ik bedoel
)
Naja hier dan maar de foto reeks!
Nummer 1:
Nummer 4:
Nummer 5:
Groepsfoto`s: