Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Gepost op: 11 November 2006, 23:03:29 » |
Geo hangt lekker Simmy en Kimmy Simmy probeert een poging te doen Luie Geo Lissy met een lekker hapje Weer Geo En tot slot Nose
|
in het bezit van: 2 chelonoidis denticulata's 1 apalone ferox 1 graptemys quachitensis 2 graptemys pseudogeographica 2 trachemys scripta scripta 1 trachemys scripta troostii
Naast deze grote hobby schrijf ik Mijn andere hobby is motor rijden
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 12 November 2006, 11:13:16 » |
die Nose is toch wel een prachtig dier :wink:
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 12 November 2006, 14:23:33 » |
Die Nose heeft een groot aantal fans blijkbaar, is ook een mooi dier :gemengd2_9 Maar ook de andere schildpadjes mogen er zijn!
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
lid adviesraad st. Herpetofauna
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 12 November 2006, 17:11:25 » |
Hoe gaat het nu met Nose, slaapt die al of maakt ze toch geen aanstalten om te slapen?
Kan het trouwens ook nergens terug vinden dat ze een winterslaap houden.
Theo
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 12 November 2006, 22:23:14 » |
Nose is nu heel veel onder het zand, maar laat zich toch nog regelmatig zien. Ik kan met herinneren dat ze vorig jaar in de winterperiode af en toe eens naar boven kwam, maar soms drie of vier dagen 'zoek' was. Ik heb haar gisteren gewogen en gemeten. Ze was 6 september 13 cm en woog 236 gram. Nu is ze 14 cm en weegt 267 gram. Ik had haar op haar rug gelegd op de weegschaal. Ze bleef heel even liggen, legde toen haar lange nek en koppie tegen haar lichaam aan en hoppa......ze was omgedraaid. Zo grappig om te zien!
|
in het bezit van: 2 chelonoidis denticulata's 1 apalone ferox 1 graptemys quachitensis 2 graptemys pseudogeographica 2 trachemys scripta scripta 1 trachemys scripta troostii
|
|
|
daf
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 12 November 2006, 23:24:39 » |
Is Nose agressief?
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 13 November 2006, 07:54:57 » |
Dit is volgens mij het grootste misverstand over de Apalone's, wat ik van mijn beide dieren merk is dat deze net zo agressief zijn als de doorsnee trachemys soorten.
Het zijn wel dieren die veel schuwer zijn en dus ook vaker in de verdediging schieten, de grotere hapt minder maar kruipt eerder onder de grond, als ze daar gestoort wordt door een andere schildpad dan zal ze die aanvallen, ook jaagt ze van uit een posiite onder het zand.
Theo
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 13 November 2006, 21:27:22 » |
Bij mijn Nose heb ik ook nog geen vorm van agressie ontdekt. Ze woont nog steeds samen met Geo (mannetjegeelwang) en Lissy (vrouwtjesgeelbuik) en het gaat prima. Ze wonen in een aqua van 160 cm lang. Ik weet het, dit is niet ideaal. Ik houd het dan ook heel goed in de gaten en heb een reservebak bij de hand.
Inderdaad is Nose veel schuwer dan de andere twee, maar dat wil niet zeggen dat ze ze zich meteen verstopt. Zij komt naar het glas als ik ervoor zit en dan lijken we echt contact met elkaar te hebben. Met eten geven komt ze ook echt naar mij toe. Lissy en Geo kan ik een vis of groter stuk voer in hun bek geven, maar Nose niet. Zij vangt het liever als het ergens drijft of naar de bodem zakt.
|
|
|
|
gileman
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 19 November 2006, 13:36:04 » |
zeer mooie dieren. vind ze prachtig.
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 4 December 2006, 20:55:12 » |
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 4 December 2006, 21:12:31 » |
Kopad jij maakt elke slechte dag goed voor mij, elke foto van Nose is voor mij een hemel op aarde.
Theo
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 5 December 2006, 10:43:21 » |
Theo, geef even een seintje als je een slechte dag hebt. :wink:
Gisteren gaf ik mijn schildpadden weer tartaar met vitamines en kalk. Dit heb ik ingevroren en laat het natuurlijk wel eerst ontdooien. Bij Lissy en Geo kan ik het zo in hun bek geven. Tot mijn verbazing kon ik het nu ook bij Nose doen. Zij kwam het dus echt bij mij halen. Als er iets toch op de zandbodem viel, haalde ze er zelfs haar neus voor op en kwam weer naar mijn hand toe. Ik heb mijn schildpadden niet handtam gemaakt, maar ze kiezen er zelf voor. Ik vind het geweldig dat ik dit nu ook met Nose kan. Ik krijg steeds meer een band met haar, de schat.
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 5 December 2006, 11:00:29 » |
Dit gedrag vertoont Cleopatra ook, ik maak er gebruik van door haar nog meer lichaamsbeweging te geven door het eten net onder de waterspiegel door de bak te bewegen(jacht na bootsing in het heel klein), later eet ze het voedsel dat op de bodem is gevallen op.
Theo
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 5 December 2006, 13:58:26 » |
Theo, ik gun je graag weer een goede dag.
|
|
|
|
theo
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 6 December 2006, 08:21:47 » |
Was dat na dat ze haar kadootje van de sint heeft gekregen?
Het lijkt wel of ze hem uitzwaait, zoiets als dag sinterklaasje.
Theo
|
|
|
|
|