Nou Ferry,dan moet je dus eerst een naam weten.Nu ik die dus heb ben ik gaan Googlen.
Kom uiteindelijk op de site terecht die ik al had.Alleen onder Batagur is niets te vinden dus naar Callagur.
Als jij dat niet neergezet had,had ik nog niets.Oke gevonden maar als leek zou ik 'm daar niet uitgehaald hebben omdat de kleuren niet overeen komen.Op de foto hier is hij olijfgroen met oranje kop en op de foto's van de site zijn ze grijs met een roze kop.Ik was er dus nooit uitgekomen.
Maar als je googlet op Aspideretes, dan moet je wel zien dat die soort nog minder lijkt op het dier op de foto van Kurt. En daar doel ik eigenlijk op. Feitelijk is deze hele plaatjesraaierij een kwestie van elimineren van mogelijkheden door goed naar het plaatje te kijken.
Bij elk plaatje moet je gewoon jezelf afvragen
wat je daadwerkelijk ziet. Schiet je een naam te binnen, dan kan je even googlen ter bevestiging, en indien de google resultaten niet overeen komen met het geen dat hier getoond wordt, dan zoek je gewoon verder. je kan bijvoorbeeld gewoon in een taxonimische lijst kijken welke dieren in dezelfde familie zitten als het dier dat je op de foto denkt te herkennen.