xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 31 Oktober 2008, 21:56:05 » |
Wij zijn Erik en Patricia en hebben sinds vanavond een Russische vierteen landschildpad Het is een vrouwtje en ze heet Loesje
Zo´n 8 a 9 jaar geleden is stoffel (Patricia´s schildpad) overleden (was ook een landschildpad) en nu hebben we er dus samen 1tje gekocht Hebben niet zoveel ervaring met schildpadden maar zijn al hele dag aan het lezen hier op het forum en zijn aardig op de goede weg.
Loesje zit nu lekker aan een beetje andijvie en een beetje lof
We hebben haar gekocht met papieren, dus allemaal officieel etc
Ze zit nu een hamsterkooi (50 bij 35 cm), onder dicht en bovenkap is ook dicht, tralies als ingang bovenop Ze heeft genoeg ruimte om te lopen etc, in de winkel zat ze in een kleiner verblijf met haar zusjes. We gaan zelf een terrarium maken, dus dit is Loesjes tijdelijke verblijf. Morgen spullen inkopen zoals stenen en wat nepplantjes en een lamp
|
Groetjes Patricia en Loesje
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Oktober 2008, 22:00:28 » |
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Oktober 2008, 22:02:19 » |
Dankjewel! Scheelt ik (patricia) had al eerder een schildpad gehad en de eigennaar van de winkel heeft ook al jaren schildpadden (onze vorige er ook gekocht) Dus daar tips van en nog dingen die je weet van vroeger. Morgen stenen kopen en een soort van huisje waar ze zicht kan terugtrekken.. Morgen dus spullen kopen voor Loesje´s huisje
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Oktober 2008, 22:53:04 » |
Welkom, Leuk een stel enthousiaste mensen erbij. Veel lees plezier
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 1 November 2008, 09:50:01 » |
Hoi Erik en Patricia Het dier heeft natuurlijk ook een warmtelamp nodig, maar ik neem aan dat je dit reeds wist Is het een jong dier, ik neem aan van niet omdat het geslacht vrij laat duidelijk is bij horsfieldii ?
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 1 November 2008, 09:52:40 » |
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 1 November 2008, 09:59:44 » |
Hoi Erik en Patricia Het dier heeft natuurlijk ook een warmtelamp nodig, maar ik neem aan dat je dit reeds wist Is het een jong dier, ik neem aan van niet omdat het geslacht vrij laat duidelijk is bij horsfieldii ? Openingspost staat dat we vandaag lamp gaan halen en een schuilplekje en wat nepplantjes Gaan naar HCH in hilversum, reptielenwinkel Ze is 4 jaar, geen jonkie dus Zijn nu opzoek naar een mooie terra, maar op marktpl. niet echt veel wat in onze prijsklasse valt etc Ze is nog wel erg... eeeh stil Kruipt steeds naar haar hoekje, komt bijna niet uit haar schildje.. (beetje bang nog, moet nog wennen)
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 1 November 2008, 10:32:29 » |
hallo , welkom hier . het kan zijn met het verplaatsen dat het dier wat stress heeft , een nieuwe omgeving enz . ik veronderstel dat u in nederland woont , zijn de winkels er vandaag open ? (omdat we anders vandaag eens naar nederland gaan )
Ja we wonen in Nederland, op zaterdag zijn hier altijd alle winkels open Ze is al een stuk levendiger, zit nu haar blaadje lof te eten en loopt wat rond in haar kooi
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 1 November 2008, 10:39:02 » |
Mooi dier Ik raad je aan een andere bodembedekking te kiezen, beukensnippers kunnen leiden tot verstopping/constipatie, ik heb er ooit een jonge horsfieldii door verloren, de kans is klein maar toch...
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 1 November 2008, 10:42:16 » |
Met jullie nieuwe aankopen zoals de spot, schuilplaats nepplantjes zal ze snel op haar gemak voelen en wennen, daarom is het eigenlijk natuurlijk beter om dit eerst te regelen en in huis tehalen voor je de schildpad neemt
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 1 November 2008, 12:14:58 » |
Met jullie nieuwe aankopen zoals de spot, schuilplaats nepplantjes zal ze snel op haar gemak voelen en wennen, daarom is het eigenlijk natuurlijk beter om dit eerst te regelen en in huis tehalen voor je de schildpad neemt Ze kwam als het ware op ons pad....anders wel eerst huisje en dan pas de schildpad
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 1 November 2008, 12:39:07 » |
ik vraag dat omdat hier in belgie vandaag een feestdag is (dodenherdenking)
Vandaag is Allerheiligen, maar in Nerderland zijn de winkels gewoon open.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 1 November 2008, 16:42:56 » |
Met jullie nieuwe aankopen zoals de spot, schuilplaats nepplantjes zal ze snel op haar gemak voelen en wennen, daarom is het eigenlijk natuurlijk beter om dit eerst te regelen en in huis tehalen voor je de schildpad neemt Ze kwam als het ware op ons pad....anders wel eerst huisje en dan pas de schildpad Vertel, schildpadden komen nooit op mijn pad ik moet ze altijd zoeken Ben ook benieuw wat je allemaal voor hem gekocht hebt.
|
|
|
|
xxpatriesxx
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 1 November 2008, 18:34:04 » |
Met jullie nieuwe aankopen zoals de spot, schuilplaats nepplantjes zal ze snel op haar gemak voelen en wennen, daarom is het eigenlijk natuurlijk beter om dit eerst te regelen en in huis tehalen voor je de schildpad neemt Ze kwam als het ware op ons pad....anders wel eerst huisje en dan pas de schildpad Vertel, schildpadden komen nooit op mijn pad ik moet ze altijd zoeken Ben ook benieuw wat je allemaal voor hem gekocht hebt. Nou vandaag hoop veranderd voor loesje Via marktpl. een terra gevonden en meteen opgehaald, formaat: 70x40x40. Ook stenen gekocht een een schuilplaatsje een etensbakje Ze is nu lekker aan het rondlopen en alles aan het bekijken
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 1 November 2008, 19:08:58 » |
is al een mooie verbetering,maar nog steeds beukensnippers waar door ze verstoppingen kunnen krijgen.
gebruik bark,turf,hennepvezel enz.is veel gezonder en je kunt dan ook de luchtvochtigheid zonder, dat de ondergrond gaat schimmelen, goed houden.
|
|
|
|
|