Michel
Geochelone elegans
|
|
« Gepost op: 27 Oktober 2008, 16:40:16 » |
Hallo,
Ik meen dat ik ooit eens gelezen heb dat iemand regelmatig vetplantjes aan zijn landschildpadden voert. Zijn er hier meer mensen die dat wel eens voeren?
Groetjes
|
1.2.2 Trachemys scripta scripta 0.0.2 Chinemys reevesii 0.0.2 Kinosternon baurii 0.0.1 Geochelone sulcata 1.1.1 Geochelone elegans
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Oktober 2008, 17:07:00 » |
Vetplantjes met de latijnse naam sedum zijn niet giftig en de schildpadden vinden ze erg lekker maar er zitten stoffen in die niet echt gezond zijn.Een keertje is niet erg maar als maaltijd zou ik het niet doen.
|
|
|
|
Michel
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Oktober 2008, 17:14:34 » |
Vetplantjes met de latijnse naam sedum zijn niet giftig en de schildpadden vinden ze erg lekker maar er zitten stoffen in die niet echt gezond zijn.Een keertje is niet erg maar als maaltijd zou ik het niet doen.
oke;)
|
1.2.2 Trachemys scripta scripta 0.0.2 Chinemys reevesii 0.0.2 Kinosternon baurii 0.0.1 Geochelone sulcata 1.1.1 Geochelone elegans
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Oktober 2008, 20:41:18 » |
Hallo,
Ik meen dat ik ooit eens gelezen heb dat iemand regelmatig vetplantjes aan zijn landschildpadden voert. Zijn er hier meer mensen die dat wel eens voeren?
Groetjes
Naast Sedum sp. zijn er ook de Kalanchoë sp. een familie met veel soorten en variatie. Is o.a een type plant die op madagsacr voorkomt en wordt gegeten door de radiata. Is prima voedsel voor andere landschildpadsoorten.
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Oktober 2008, 20:48:53 » |
Hallo,
Groetjes
Naast Sedum sp. zijn er ook de Kalanchoë sp. een familie met veel soorten en variatie. Is o.a een type plant die op madagsacr voorkomt en wordt gegeten door de radiata. Is prima voedsel voor andere landschildpadsoorten. Alle Kalanchoë en sedum plantjes? want de Kalanchoë met de kleine gekleurde bloemetjes kom je overal tegen in een tuincentrum. dat zou leuke mooie afwisseling zijn.
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Oktober 2008, 20:58:05 » |
Ik heb o.a deze wel eens gevoerd dit is ook het type dat op madagascar door radiata wordt gegeten (seizoensgebonden)...ik neem aan dat alle kalanchoës gevoerd kunnen worden maar zeker weten doe ik het niet...... Bron : http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Kalanchoe_beharensis_-_felt_bush.jpg
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Oktober 2008, 20:59:52 » |
Beetje groot voor in huis............
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Oktober 2008, 08:18:41 » |
Beetje groot voor in huis............ Is ook tekoop als kamerplant.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Oktober 2008, 18:06:44 » |
Worden vetplanten ook bespoten met troep?
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Oktober 2008, 18:28:36 » |
De kans daar op is groot bij alle planten die als kamerplant verkocht worden, persoonlijk zou ik daar zeer voorzichtig mee zijn.
|
|
|
|
Michel
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Oktober 2008, 19:22:54 » |
blijft idd uitkijken
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Oktober 2008, 19:34:47 » |
De kans daar op is groot bij alle planten die als kamerplant verkocht worden, persoonlijk zou ik daar zeer voorzichtig mee zijn. Potver waar haal je dan onbespoten exotische planten. behalve Golliwoog dan.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Oktober 2008, 19:35:27 » |
Ze worden ook gekweekt voor decoratie en niet voor consumtie en vooral de stoffen die de planten een gedrongen groei geven vertrouw ik niet ook al is het biologisch.
|
|
|
|
fred gaal
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Oktober 2008, 19:37:13 » |
De kans daar op is groot bij alle planten die als kamerplant verkocht worden, persoonlijk zou ik daar zeer voorzichtig mee zijn. Potver waar haal je dan onbespoten exotische planten. behalve Golliwoog dan. Wachten tot de gewone groei begint, en gewoon in de super vindt je genoeg groenvoer.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Oktober 2008, 19:41:06 » |
Zit wat in maar goed hoe gretig ze van Golliwoog kunnen eten is leuk om te zien. vandaar ook andere vetplantjes. Gewoon leuk. Weer wat anders dan sla en andijvie en de standaard mikmak.(hoewel ze daar ook voor rennen als ze tijd niet gegeten hebben).
|
|
|
|
|