H??l wat later dan oorspronkelijk de bedoeling was hier een update van het nieuwe verblijf van de pardalissen.
Vooreerst was het bouwen en finaal verhuizen van de dieren wat uitgelopen. Daarna een maand of 2 superdruk
met de eerste job. Pas daarna heb ik ook nog eens mijn pa's fototoestel te pakken gekregen om eindelijk de beloofde
foto's te nemen.
Momenteel ligt in het verblijf enkel nog maar dolomiet. Deze wou ik eerst laten vastlopen voordat ik er de klei overdoe.
Ondertussen is die reeds steenhard dus van zodra de dieren eens naar buiten kunnen probeer ik er een laag
rode klei over te leggen die dan hopelijk kan uitdrogen vooraleer de dieren er terug in moeten.
Daarnaast ben ik ook nog steeds op zoek naar wat groen om het verblijf voor langere periodes wat op te vrolijken.
Momenteel wordt alles waar ze toegang tot hebben echter binnen de 24u gesloopt
Het verblijf bevindt zich in dezelfde kamer als waar mijn dipsochelyssen en Phrynops hilarri zitten. Zoals je op de
foto's kan zien bevindt het zich op "de 2de verdieping".
Het is L vormig (2.10 op 2.9 m) en heeft een totale oppervlakte van 4m?.
In de betonplex bak heb ik voor de zekerheid toch nog vijverfolie gelegd omdat de onderplaat van hun vorig
betonplex terrarium na 3 jaar toch reeds rot was. Te zure urine of lage kwaliteit betonplex? In elk geval ook dit
is slechts een relatief tijdelijk verblijf (max 4 jaar) en is tevens ook het eerste die ik volledig zelf in elkaar gestoken heb.
Vandaar nog de overvloed aan schoonheidsfoutjes maar ik vond dit al een goede training voor wanneer ik later
alle definitieve schildpaddenverblijven moet bouwen.
Linker kant, eronder zie je trouwens de bak voor de P. hilarii
Rechterkant, hier bevindt zich eveneens de ventilatie van de kamer rechtstreeks naar buiten toe