Goed nieuws! Ik heb gisteren een mestonderzoek kunnen laten doen van Rafiki in Sarabi en ze zijn parasietenvrij en in perfecte gezondheid (nog eens merci Mark!
).
Eerst heb ik Bagheera even bij de twee "klein mannen" gezet om het grotere terra eens "grondig te poetsen". Ik heb het helemaal leeg gemaakt, ik zweet er nog van! Het viel mij op dat er hier en daar (in de diepte weliswaar) toch wat schimmel zat onder bvb de bloembak, de steentjes.... Ik denk dat ik de aubiose iets te vochtig heb willen houden.
Ik heb het nu anders opgelost: ze hebben een zwembadje, en ze maken er gretig gebruik van. Zelfs Bagheera, die voordien enkel zijn watervalletje leuk vond, gaat nu graag zwemmen. Mijn idee was om vanaf nu de aubiose één maal daags te sproeien, en de bovenkant van hun schuilplaatsje (holle boomstronk) vochtig te houden. Ze kunnen zich zo ook makkelijker ingraven als ze dat willen, dat was iets moeilijker in die, volgens mij, te natte beukensnippers. En naast de vochtige hut hebben ze ook nog de waterval en het zwembad. LV hangt tussen 60 en 70. Eventuele aan- en/of opmerkingen zijn welkom!
Om het verhaal verder te zetten: na de schoonmaak gingen ze alledrie in het grotere terra. Voor die kleintjes is het gewoon een grote speeltuin
, ze klimmen overal op, kruipen overal onder of in, het is geweldig om aan te zien.
Nu ik ze zo bij elkaar zie vind ik het kleurverschil tussen Bagheera enerzijds en Rafiki en Sarabi anderzijds meer dan opmerkelijk. In de aparte terraria viel dat niet zo erg op. Maar daar mogen jullie gauw zelf over oordelen.
Er komt voor mij nu een druk week-end aan, maar maandag of dinsdag zet ik zeker foto's op het forum.