SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172832 aantal berichten in 14135 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 11 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Reptielenwinkels  (gelezen 10310 keer)
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Gepost op: 9 Augustus 2008, 22:05:08 »

Gisteren en vandaag zijn mijn vriendin en ik de reptielenshops (5) in de 'omgeving' gaan afschuimen, en tot besluit gekomen dat de ene de andere winkel niet is. Eigenlijk is er geen enkele winkel die de schildpadden een 'perfect' terrarium aanbied. Maar we gaan ze 1 voor 1 bespreken.


We beginnen op een vrijdagmiddag in een reptielenwinkel te kontich namelijk Amfibia
Op het eerste zicht de perfecte winkel, enkel het aantal landschildpadden is matig te noemen, maar ja daar kun je niet echt op afrekenen.
De uitbater was wel heel vriendelijk, en had echt wel kennis van zaken. Het enige echte minpunt van deze winkel was wel dat de 2 sulcata babyschildpadjes nog bij de Griekse zaten, hij zei dat hij ze net binnen had en nog geen geschikt terrarium had voorzien, wat hij overigens wel ging doen, naar onze indruk althans. Ook bied deze winkel een opvang aan, dit aan enorm schappelijke prijs. Ook alle accessoires die je nodig hebt voor een landschildpad te huisvesten waren in stock, of bestelbaar als het artikel uitgeput bleek
Conclusie van deze zaak: de uitbater had kennis, wat bleek uit zijn vlotte babbel, de terrariums waren mooi aangekleed, enkel dus het nog niet aangepaste terrarium voor de sulcata als minpunt, doch een goede 'kleine' winkel.


Na deze goede winkel trokken we terug huiswaarts, maar mijn vriendin merkte in de molenstraat een andere reptielenwinkel: Anaconda Reptiles te kontich
Dus wij naar binnen, wat ons direkt opviel was een gigantisch terrarium voor 1 agaam, daaronder een groot terrarium voor een russische vierteen, de ruimte voor de vierteen was luxeus, zeker 1,5m² voor 2 nakweekjes. Verder nog aanwezig: een terrarium met Grieken, ook goed in orde, maar wel prijzig. De accessoires voor reptielen waren uitgebreid, en in tegenvstelling door tot de dieren, wel 'goedkoop'. Over de kennis van de uitbaters gaan we het niet hebben, want we hebben geen babbeltje geslagen met de mensen.
Conclusie van Anaconda Reptiles: Goede wel 'donkere' winkel waar de dieren een groot aantal oppervlakte hebben per dier, maar het aanbod dieren beperkt is

Vanochtend trokken we naar Fantasia Reptiles te Borgerhout.
De winkel bleek enorm rommelig, alle artikelen stonden wirwar door elkaar, moest je niet beter weten zou je denken aan een uitverkoop in een garage ofzo. Dit gezegd zijnde, bleek het aanbod van de accessoires wel uitgebreid, als je het maar vond. Zelfs de boeken van Holger Vetter meermaals in stock. Nu komt het ergste van de zaak, ons bloed kookt er nog van. De reptielen, gehuisvest in enorm kleine zelfs ongeschikte terrarium. Enkele voorbeelden: 3 volwassen viertenen samen behuisd met 2 agamen, op een oppervlakte van 1m², 4 volwassen carbonaria's ook gehuisvest met agamen op 1,5m², de nakweek griekjes op stro gehuisvest, en je zag zo dat de grieken veel te droog zaten.
Nog erger was het gesteld met de waterschildpadden, enkele voorbeelden: de Sternotherus zat op een DROGE glasplaat. Het dier leek het sterven nabij, zo erg was het. Alle waterschildpadden hadden amper 2cm water, en echt verder niets! Enkel een paar volwassen exemplaren hadden een riviertje dat ze moesten delen met enkele koi's, maar wel amper 10 of 15cm water.
Conclusie: RAMPZALIG, ik raad iedereen af om daar nog maar binnen te gaan, sterker nog, zou hier niets kunnen aangedaan worden? Iemand die ons hiermee kan helpen?



Na deze walgelijke ervaring reden we verder naar Olen, naar het bekende 'dierenparadijs'.
Een grote villa, waar achteraan de winkel gelegen was, en in de kelder, enorm veel terrariastellingen stonden.
Op het eerste zicht een goede verzorgde winkel, waar je ook kruisbogen voor de jacht kon krijgen (wie begrijpt de link met reptielen?).
Na het uitgebreid aanbod aan terraria's en accessoires gingen we verder naar de kelder vol dieren.
Een ENORM aantal dieren zijn hier gehuisvest! Zelfs de schildpaddensoorten zijn sterk vertegenwoordigd, oa Sulcata, Pardalis, Carbonaria, Vierteen en natuurlijk Grieken. De schildpadden hadden ALLEMAAL een aangepast en groot genoeg verblijf, zelfs de voeding bleek op het eerste zicht aangepast! Maar jammergenoeg, de voeding bleek allemaal vol fruitvliegjes te zitten. Zelfs over de schildpadden kropen miniscule beestjes. Spijtige zaak dus! Een goede huisvesting, alleen het 'gedateerde' voedsel bleef enorm hangen! De prijzen waren wel schappelijk, maar eigenlijk verknoeiden ze alles met het voedsel, dit kan een solitair geval zijn, waarsschijnlijk door het enorme werk voor alle dieren te voederen, ik schat zo'n 500 terraria om te voederen, geen klein werkje. Al ben ik eerder van mening; kleine winkel en goede verzorging, dan enorm aanbod en slecht voedsel. De waterschildpadden waren eigenlijk slechter gehuisvest, veel te klein en terug te weinig water!
Conclusie: Goede verzorgde zaak, maar het minpunt bleef hangen: namelijk de verdorde voeding en de te kleine habitat voor de waterschildpadden.

Onze laatste halte was Gekko Reptiles te Lier
Een hele leuk aangeklede reptielenzaak, welliswaar redelijk klein tov de vorige 2 maar toch aangenamere omstandigheden, de slangen, agamen ed zaten echt wel heel mooi, de waterschildpadden hadden een mooie binnenvijver ter beschikking. En nu komt echt het enige slechte punt, en we vinden het echt jammer om te zeggen, want deze uitbater heeft echt veel tijd gestoken in de habitatten, maar de landschildpadden zaten allemaal bij elkaar. Allemaal wel mooie en gezonde dieren, maar ze zaten bij elkaar, Volwassen Elegans samen met Nakweekjes van de griekjes en de kolenbranders, echt spijtig, want de winkel beviel ons wel. Het koppel volwassen elegansen was echt mooi. De prijzen waren schappelijk voor de dieren 'een carbonaria NK voor 95€ is moeilijk te vinden in andere reptielenwinkels. De accessoiresprijzen waren wat duurder, te begrijpen voor een kleinere winkel. Al bij al kwamen we toch met een 'goede' indruk buiten.
Conclusie: Zeker een bezoekjes waard!


Eindconclusie: Geen enkele winkel kan ons kwa landschildpadden volledig bekoren, dit blijft natuurlijk ook meer een persoonlijk gevoel, niet tegenstaande dat de winkel in borgerhout voor iedereen een afknapper zou zijn! De echte slechte ervaring vind je echt in Borgerhout! De beste ervaring hadden we bij de eerste en de laatste winkel, dit door het verzorgd uiterlijk van de dieren en de vakkundige verkopers, zelfs al zaten de dieren niet helemaal perfect, maar je moet iets als beste ervaring hebben, en dit zouden de 2 enige shops zijn, waar je misschien een dier zou kopen!

PS: Indien de forumbeheerder wenst dat ik de 'winkels' liever niet vernoem, gelieve dit dan aan te passen.
Gelogd

Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #1 Gepost op: 9 Augustus 2008, 23:12:00 »

Vandaag ben ik in een reptielenwinkel in Maastricht geweest. De hokken waren redelijk schoon en de verblijven redelijk formaat maar na wat met de mensen te hebben gepraat zeiden ze dat de 2 nk sulcata`s wat ze hadden zitten winterslaap nodig hadden en ze even groot werden als grieken ongeveer 20 a 25. Dus geen goede info over de dieren  neerslachtig
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 9 Augustus 2008, 23:17:08 »

Onbewust word hier promotie gemaakt voor handelszaken, ook slechte of minder goede reclame is reclame Knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 9 Augustus 2008, 23:24:25 »

Onbewust word hier promotie gemaakt voor handelszaken, ook slechte of minder goede reclame is reclame Knipoog

reclame, ja feit, maar beter iets afraden en er een reden aangeven dan gewoon zeggen: slechte/goede winkel, en het blijft gaan over een persoonlijke mening, iets wat ik meermaals benadruk. Maar als je liever hebt dat de namen geschrapt worden, ook goed, ik dacht dat ik er goed aandeed een ervaring te delen.
Gelogd

kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Augustus 2008, 23:49:11 »

Onbewust word hier promotie gemaakt voor handelszaken, ook slechte of minder goede reclame is reclame Knipoog

reclame, ja feit, maar beter iets afraden en er een reden aangeven dan gewoon zeggen: slechte/goede winkel, en het blijft gaan over een persoonlijke mening, iets wat ik meermaals benadruk. Maar als je liever hebt dat de namen geschrapt worden, ook goed, ik dacht dat ik er goed aandeed een ervaring te delen.
Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen hoor, je hebt werk gemaakt van een uitgebreid verslag, maar dieren kopen in een winkel heeft alleen maar nadelen....door het aanbod bekend te maken komen mensen mogelijk in verleiding. Dit is mijn mening hierover  Knipoog
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Augustus 2008, 23:51:33 »

Ja inderdaad, dat is wel waar, eigenlijk zijn we nu volop aan het zoeken voor de praktijken van de winkel van borgerhout aan te klagen, of er iets aan te doen. Voorlopig al een bericht naar BLID gestuurd!
Gelogd

markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #6 Gepost op: 10 Augustus 2008, 00:30:36 »

heb je gevraagd naar de rede waarom de dieren zo gehuisvest zijn?
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Augustus 2008, 10:09:46 »

Nee, zelfs geen gesprek mee begonnen
Gelogd

Arnaud
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 1730

Ik


« Antwoord #8 Gepost op: 10 Augustus 2008, 10:52:33 »

Onbewust word hier promotie gemaakt voor handelszaken, ook slechte of minder goede reclame is reclame Knipoog

reclame, ja feit, maar beter iets afraden en er een reden aangeven dan gewoon zeggen: slechte/goede winkel, en het blijft gaan over een persoonlijke mening, iets wat ik meermaals benadruk. Maar als je liever hebt dat de namen geschrapt worden, ook goed, ik dacht dat ik er goed aandeed een ervaring te delen.

Ga eens langs bij schildpad kwekers en mede schildpadhouders. Levert veel meer info op dan zo'n reptielen/dieren winkel. Veelal zijn de dieren bij kwekers uitstekend gehuisvest en heeft de kweker veel kennis en ervaring. Is een heel andere wereld dan de handel en nog veel leuker ook.
Mijn deur staat daar i.i.g voor open al ben ik wel selectief met wie ik wel of niet binnenlaat  knipoog

Zo'n reptielen winkel levert niets op; vormt geen enkele bijdrage aan kennis. Enkel en alleen de ergernis over hoe dieren gehuisvest zijn en de vaak (niet altijd) beperkte kennis van het winkelpersoneel.

Waarom geen topic " Op bezoek bij..........................."  afvragend...
Gelogd

1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #9 Gepost op: 10 Augustus 2008, 12:04:16 »

Onbewust word hier promotie gemaakt voor handelszaken, ook slechte of minder goede reclame is reclame Knipoog

reclame, ja feit, maar beter iets afraden en er een reden aangeven dan gewoon zeggen: slechte/goede winkel, en het blijft gaan over een persoonlijke mening, iets wat ik meermaals benadruk. Maar als je liever hebt dat de namen geschrapt worden, ook goed, ik dacht dat ik er goed aandeed een ervaring te delen.


Ga eens langs bij schildpad kwekers en mede schildpadhouders. Levert veel meer info op dan zo'n reptielen/dieren winkel. Veelal zijn de dieren bij kwekers uitstekend gehuisvest en heeft de kweker veel kennis en ervaring. Is een heel andere wereld dan de handel en nog veel leuker ook.
Mijn deur staat daar i.i.g voor open al ben ik wel selectief met wie ik wel of niet binnenlaat  knipoog

Zo'n reptielen winkel levert niets op; vormt geen enkele bijdrage aan kennis. Enkel en alleen de ergernis over hoe dieren gehuisvest zijn en de vaak (niet altijd) beperkte kennis van het winkelpersoneel.

Waarom geen topic " Op bezoek bij..........................."  afvragend...

Een topic "op bezoek bij" is erg leuk  cool zeg
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #10 Gepost op: 10 Augustus 2008, 12:50:06 »

Dat is zeker leuk!! zoiets als bij de trionyx?
Gelogd
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #11 Gepost op: 10 Augustus 2008, 12:59:01 »

Ja en dan alleen van het forum  cool zeg
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
pierre
Geochelone elegans
*
Offline

Berichten: 53


« Antwoord #12 Gepost op: 10 Augustus 2008, 13:30:50 »

Hoi allemaal

Ik ben het met jullie eens in zoverre er zijn wel degelijk ook goede en hele nette dierenwinkels al moet je ze met een lamp zoeken
Maar vergeet vooral niet dat er ook kwekers zijn of die zichzelf als liefhebber voordoen.
Ik ben zelf al bij kwekers geweest waar ik ongeveer met tranen in de ogen naar buiten ben gelopen.
De griekjes en de sulcatas waren samen gehuisvest en in het terrarium stond een halve cm water wat voor een sulcata dus helemaal niet goed is.
Ik heb volwassen sulcatas in de winter gezien in een stal zonder deuren zonder verwarming zonder lampen of wat dan ook.
De kweker wist niet dat ik er ook wel wat verstand van had.
Hiermee wil ik zeggen dat het niet alleen de winkels zijn, er zijn ook zogenaamde liefhebbers die het alleen om het geld gaat
HOE KUN JE DE ECHTE LIEFHEBBER HIERVOOR BESCHERMEN?Huh?Huh?Huh?

Pierre
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Augustus 2008, 16:01:01 »

Ga eens langs bij schildpad kwekers en mede schildpadhouders. Levert veel meer info op dan zo'n reptielen/dieren winkel. Veelal zijn de dieren bij kwekers uitstekend gehuisvest en heeft de kweker veel kennis en ervaring. Is een heel andere wereld dan de handel en nog veel leuker ook.
Mijn deur staat daar i.i.g voor open al ben ik wel selectief met wie ik wel of niet binnenlaat  knipoog

Gelieve te beseffen dat onze schildpadden van een kweker komen, dus het ging ons niet om informatie, daar is oa dit forum veel beter voor! Trouwens dan ben ik benieuwd waar jullie je accessoires halen? Toch ook in een winkel of webshop?
Gelogd

D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #14 Gepost op: 10 Augustus 2008, 16:05:43 »

Ik haal het inderdaad bij een winkel, maar deze heeft alleen maar gifkikkers zitten en deze worden zeer goed verzorgd.

Deze winkel is ook gericht op de gifkikkers en paludaria maar ze hebben wel alles voor terraria ook  cool zeg
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
1 Oktober 2024, 01:31:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172832
Totaal aantal topics: 14135
Vandaag Online: 908
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 771
Totaal: 771
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.095 seconden met 26 queries.