D-magic
|
|
« Gepost op: 3 Augustus 2008, 17:03:34 » |
Vandaag de nieuwe Elegans op wezen halen bij iemand in Eindhoven. Uiteraard weer leuke schildpad conversaties gehad Het is een man van ongeveer 5-6 jaar. Weegt op dit moment 380 gram en ongeveer 12.5-13cm Heeft er iemand vergelijkings materiaal qua leeftijd? en gewicht? Wat vinden jullie van het dier?? Ik zelf vindt het een erg mooi dier en ook erg licht qua tekening
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 3 Augustus 2008, 17:22:44 » |
Het is een prachtig dier, vooral al die gele vlekjes op zijn kop en zijn brede sralen tekening vindt ik mooi!!! Veel plezier met je nieuwe aanwinst, en vergeet je andere dieren niet Volgens mij zit je steeds verliefd naar deze te kijken
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 3 Augustus 2008, 17:57:04 » |
Hans, Dank je wel. uiteraard vergeet ik mijn andere dieren niet. Daarom heb ik juist de carbonaria's van de hand gedaan, omdat ik me wou concentreren op de elegans en elongata ik heb hem in het terra gezet met wat eten en heb hem toen net alleen ff bij het eten gezet en voor de rest ben ik de kamer nog niet in geweest waar hij staat, dit om hem zoveel mogelijk met rust te laten zodat hij kan wennen. Hij heeft trouwens al wel een heel blaadje witlof opgegeten
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 3 Augustus 2008, 17:59:47 » |
Dat is keurig Hij went vast snel bij je, doe je nog een mest onderzoek nu je een nieuw dier hebt?
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 3 Augustus 2008, 18:05:57 » |
Ik kijk eerst even aan hoe hij het doet de komende tijd en dan laat ik inderdaad de mest testen.
Om heel eerlijk te zijn heb ik van de andere elegansen geen van alleen de mest laten controleren en heb nog nergens last van gehad. Ik denk dat er veel afhangt van hoe het dier zich gedraagt en of hij goed actief is en goed eet.
Maar een mestonderzoek is nooit verkeerd.
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 3 Augustus 2008, 18:11:53 » |
Met een nieuw dier raad ik het je altijd aan, geen haast maar je heb gewoon zekerheid dat het geen parasieten of iets anders heeft als je de uitslag krijgt, bovendien niet zo duur.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 3 Augustus 2008, 18:13:50 » |
Hans,
Inderdaad, daarom zei ik ook, een mestonderzoek is noit weg en inderdaad ook niet duur. Het is ook zker geen geld kwestie hoor.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 3 Augustus 2008, 19:28:04 » |
|
|
|
|
clautje
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 3 Augustus 2008, 20:54:43 » |
mooie schildpad d-magic gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 3 Augustus 2008, 21:09:59 » |
Clautje, Dank je wel
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 3 Augustus 2008, 21:14:31 » |
kom hij ook uit de zelfde gebied als je andere sterschildpadden
je heb daar toch wel op gelet dat zij de zelfde geografische vorm hebben.
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 4 Augustus 2008, 08:29:53 » |
Agnes,
Er is tot op heden nog niemand die echt met zekerheid kan zeggen welke geografische vorm een dier is. Althans dat is wat ik tot nu begrepen heb.
Hier heb ik dus ook niet op gelet.
Ik heb deze zelf ook nog niet goed bestudeerd om evt verschillen te kunnen zien, als die er al zijn.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 4 Augustus 2008, 09:31:04 » |
Prachtig hoor,deze nieuwe aanwinst
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 4 Augustus 2008, 09:35:09 » |
Barbara, Dank je wel. Ik vindt het ook echt een prachtig dier
|
|
|
|
jonas
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 4 Augustus 2008, 11:47:39 » |
uiteraard vergeet ik mijn andere dieren niet. Daarom heb ik juist de carbonaria's van de hand gedaan, omdat ik me wou concentreren op de elegans en elongata Proficiat met je nieuwe aanwinst! Ga je dan je Grieken ook van de hand doen? En wat zijn dan je toekomstplannen met Elongata?
|
|
|
|
|