Dus uit ervaring adviseer jij ?
Ja , omdat vitamineral (fabrikant natural) al jaren goed gaat hier
Kalk en vitamine? Welk merk? Zal ik carmix weggooien? waarom heb jij het niet opgebruikt?
Nee je hoeft de carmix niet weg te gooien, net als de gistocal is het een gelijkaardig product
Ik heb het niet opgebruikt omdat ik al jaren goede resultaten heb met vitamineral, ik heb dus geen reden om te veranderen, als je veel veranderd leer je uiteindelijk niks, pas na jaren is het duidelijk of je goed zit, neemt niet weg dat ik open sta voor andere ervaringen en meningen. Maar er zal veel nodig zijn me te overtuigen iets anders te gaan gebruiken...
Wat betreft de halsbandleguaan:
12 jaar kweek met de baardagame leerden me dat met verstrekken van UVB (zoomed 5.0) aan de jonge dieren dit niet volstond, gaf ik geen D3 bij had ik alsnog zogenaamde ''vlinderaars'' , een aanwijzing dat de UVB lamp alleen niet volstond. Supplement die ik toen gebruikte was reptivite, een aanzienlijke verbetering maar toch waren er soms nog problemen. Toen de formule van reptivite veranderd was (fijner poeder) waren de problemen van de baan.
Van belang was een zeer fijn poeder te gebruiken om de krekels te bepoederen, zeker bij jonge dieren die nog geen groenten aten. Dit kan een oorzaak zijn... Vitamineral bvb is te grof om insecten te bepoederen.