Goed, nog maar even een kick van mijn kant. De uitgaande kwikdamplamp werd veroorzaakt door een gebrekkige fitting. Vandaag zijn we naar Zajac geweest in Duisburg om nieuwe fittingen te halen en het probleem is opgelost. Gezien het feit dat we er toch waren hebben we voor Freddy (de verkouden pardalis dus
) gelijk een nieuw terrarium meegenomen met een afmeting van 100 x 50 x 50 , nu leeft hij in een bak van 80 x 40 x 40 , een aardig vooruitgang dus.
Gezien het feit dat cocopeat mogelijk de oorzaak is van de overmatige slijm productie hebben we gekozen voor een nieuwe bodembedekking, we hebben gekozen voor Zoomed Reptibark graag wilde ik via deze weg nog even polsen of iemand hier ervaring mee heeft en of dit mogelijke ook schadelijk is voor zijn gezondheid. Bij Zajac hadden ze een groep Pardalissen en een groep Sulcatas op deze ondergrond en hadden er zeer positieve ervaringen mee.
Morgen als de bak helemaal af is (we zijn hier al vanaf vier uur vanmiddag aan het klussen) zal ik foto's plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe het is geworden.