gizmo
|
|
« Antwoord #15 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:44:35 » |
Gizmo,ik heb 'm nog niet zo bekeken.Hij is erg schuw en ik laat 'm de eerste tijd met rust.Als z'n baas niet gevonden word en hij krijgt hier een mooi aquarium,zal ik mij daar in gaan verdiepen. dan heb je al een groot probleem lijk mij aangezien het en cities a dier is die mag je niet houden zonder zijn cities nr moet naar een erkent opvang adres Categorie A: hoge bescherming. Deze categorie houdt in dat de soort is bedreigd in het wild of waarvan verwacht wordt dat de soort bedreigd wordt in de nabije toekomst. Een genetisch gezonde populatie opbouwen in gevangenschap zou essentieel kunnen zijn voor het behoud van de soort. ooh toen ik ze over nam van ruben waren het nog geen cites dieren. waar heb jij deze info vandaan?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #16 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:47:49 » |
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #17 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:49:58 » |
dan is dat verandert.goed dat ik dat weet.hoe zit dat nu met de dieren van mij?? moet ik nu ook cites papieren aanvragen?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #18 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:50:07 » |
Stamboek Categorie Stamboekhouder Ocadia sinensis A Ruben Lybaert / Bruno Smet
Categorie A: hoge bescherming. Deze categorie houdt in dat de soort is bedreigd in het wild of waarvan verwacht wordt dat de soort bedreigd wordt in de nabije toekomst. Een genetisch gezonde populatie opbouwen in gevangenschap zou essentieel kunnen zijn voor het behoud van de soort.
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #19 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:51:20 » |
ESF stamboek categorieën Door de ESF worden stamboeken in drie categorieën ingedeeld (A,B enC). Deze indeling is vooral bedoeld om aan te geven hoe noodzakelijk een stamboek is om een gevangenschapspopulatie in de Europese Gemeenschap (EG) in stand te kunnen houden. Daarnaast geeft deze indeling ook aan welke beschermingsmaatregelen volgens de ESF nodig zijn om dat stamboek in stand te kunnen houden. De categorie indeling is gebaseerd op twee parameters, namelijk de situatie van de diersoort in de natuur en daarnaast de situatie van de diersoort in gevangenschap in de EG. De categorie vaststelling van een stamboek is gebaseerd op de hoogste klassering van beide situaties. Heeft dus niks met cites te maken
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #20 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:52:08 » |
De A, B en C categoriën in het stamboek overzicht zeggen niks over de CITES status, het is een eigen indicatie. Ocadia sinensis is CITES-B, en dat zijn ze al een paar jaar. Dus Giz, ook jouw dieren zijn in pricipe CITES-B.
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #21 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:53:54 » |
De A, B en C categoriën in het stamboek overzicht zeggen niks over de CITES status, het is een eigen indicatie. Ocadia sinensis is CITES-B, en dat zijn ze al een paar jaar. Dus Giz, ook jouw dieren zijn in pricipe CITES-B. wat een opluchting.stel dat ze wel ooit zo ver komen,ben ik dan verplicht om papaieren te behouden?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #22 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:55:34 » |
ESF stamboek categorieën Door de ESF worden stamboeken in drie categorieën ingedeeld (A,B enC). Deze indeling is vooral bedoeld om aan te geven hoe noodzakelijk een stamboek is om een gevangenschapspopulatie in de Europese Gemeenschap (EG) in stand te kunnen houden. Daarnaast geeft deze indeling ook aan welke beschermingsmaatregelen volgens de ESF nodig zijn om dat stamboek in stand te kunnen houden. De categorie indeling is gebaseerd op twee parameters, namelijk de situatie van de diersoort in de natuur en daarnaast de situatie van de diersoort in gevangenschap in de EG. De categorie vaststelling van een stamboek is gebaseerd op de hoogste klassering van beide situaties. Heeft dus niks met cites te maken dat wist ik dus niet en denk ik dan meerdere mensen die dat zo zien staan dan en staat er ook niet echt bij of lees ik daar overheen op die site
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #23 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:56:45 » |
Als je op de A, B of C zelf klikt zie je het staan
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:58:08 » |
Als je op de A, B of C zelf klikt zie je het staan o ja moet je maar net weten ga eens kijken dan nu er gebeurt niks hoor als ik op de A,B,C druk
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Juni 2008, 22:06:15 » |
Raar, bij mij wel....als je op ''STUDBOOKS'' klikt (linker kolom)zie je het ook staan...
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Juni 2008, 22:33:29 » |
Raar, bij mij wel....als je op ''STUDBOOKS'' klikt (linker kolom)zie je het ook staan... is engels die uitleg als ik het goede gevonden heb ja als je goed engels kan lezen is dat erg gemakelijk maar ja kan ik niet goed , maar kijk weer wat geleert vandaag
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #27 Gepost op: 13 Juni 2008, 22:36:37 » |
Bijna alle pagina's zijn in 3 talen (Engels, Duits, Nederlands), ook deze, naast ''Choose your language:'' staat een uitklapbaar wit balkje waar je de taal kan kiezen, op de meeste pagina's van de site trouwens...
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #28 Gepost op: 14 Juni 2008, 11:12:30 » |
Bedankt mensen voor jullie hulp! Schildpad heeft een baas en gaat terug naar huis.Hij is er een van 5 en komt oorspronkelijk uit Blijdorp en staat ingeschreven bij het stamboek. Zo komt alles weer op z'n schildpadpootjes terrecht!
|
|
|
|
jentel
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #29 Gepost op: 14 Juni 2008, 17:46:41 » |
goed!!! Hoe kwam die dan bij jou?
|
|