Barbara
Gast
|
|
« Gepost op: 13 Juni 2008, 18:52:27 » |
Hallo Allemaal, Heb vandaag een waterschilpadje gevonden.En wil nu van jullie weten welk soort het is zodat ik 'm zo goed mogelijk kan verzorgen. Voorlopig zit hij in een teil met een plateautje en een lamp.Wie weet komt z'n baasje nog,al heb ik daar een hard hoofd in.Hij is mager,weegt 34 gram en is 61mm.Hij heeft zwarte pootjes een lang muizenstaartje en kleine fijne gele lijntjes op z'n koppetje.
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Juni 2008, 19:42:30 » |
als ik het zo zie zou ik gaan voor een ocadia. teminste lijk die erg op. heb er zelf ook drie van. ben benieuwd wat je met dit diertje gaat doen.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Juni 2008, 19:54:49 » |
Kijken of hij een baasje heeft zoniet dan mag ie bij mij blijven wonen en krijgt ie een mooi aquarium en ook een mooi plekje voor zomers in de tuin
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Juni 2008, 19:59:00 » |
Gizmo,deze heeft kringeltjes op het onderrandje van z'n schild en op de foto van die van jou hebben ze dat niet.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Juni 2008, 20:03:28 » |
Het is een Ocadia sinensis. Erg vreemd dat deze zomaar aan komt wandelen. Dat gebeurt meestal alleen maar bij Gizmo....
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Juni 2008, 20:10:48 » |
Het is een Ocadia sinensis. Erg vreemd dat deze zomaar aan komt wandelen. Dat gebeurt meestal alleen maar bij Gizmo.... nu dan is het nu bewezen dat het niet allen bij gizmo gebeurd. er komen wel meer soorten schildpadden aanlopen is echt een dump of wegloop jaar van veel soorten dieren
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Juni 2008, 20:30:00 » |
Omdat ik geen info hier bij het soort kan vinden,heb ik Wikipedie gekeken.Als het echt is wat jullie zeggen en dat betwijfel ik nog dan zou hij HERBIVOOR zijn.Is dat zo?Want dan ga je gauw de mist in.Ik neem altijd meteen aan dat waterschildpadden vlees eten maar dan zou deze dus groenvoer moeten hebben
|
|
|
|
Hansm
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Juni 2008, 20:33:20 » |
Dat is niet zo'n goede site waar je gekeken hebt, het beste kun je de stamboekhouder even mailen, als je erbij schrijft dat je op zoek bent naar goede informatie heeft hij vast info. voor je of een link.
|
|
|
|
Razorclaw
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Juni 2008, 20:34:10 » |
Omdat ik geen info hier bij het soort kan vinden,heb ik Wikipedie gekeken.Als het echt is wat jullie zeggen en dat betwijfel ik nog dan zou hij HERBIVOOR zijn.Is dat zo?Want dan ga je gauw de mist in.Ik neem altijd meteen aan dat waterschildpadden vlees eten maar dan zou deze dus groenvoer moeten hebben Met enkele uitzonderingen daargelaten zijn de meeste waterschildpadden omnivoor en opportunistisch ingesteld wat voedsel betreft. Dat wat voor de bek komt en erin past, gaat er dan ook in. De stamboekhouder is Ruben Lybaert, en hij is geloof ik hier ook lid op het forum, en zo niet dan is wel te vinden op www.schildpadnet.nl (of .be) en tevens via www.studbooks.org
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Juni 2008, 20:35:12 » |
wat je kunt doen is heel lief aan ruben zijn caresheet vragen.
maar inderdaad zijn deze soort als ze groter zijn HERBIVOOR.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Juni 2008, 20:36:21 » |
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:24:07 » |
Bedankt voor de info, Kurt ik heb het uitgeprint en ga het een goed bestuderen.Dat plaatje is ook veel duidelijker.Nu weet ik zeker dat,dit 'm is.Is het een bijzondere schildpad of zo een die je bij de dieren winkel per gros kan kopen?
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:27:51 » |
Bedankt voor de info, Kurt ik heb het uitgeprint en ga het een goed bestuderen.Dat plaatje is ook veel duidelijker.Nu weet ik zeker dat,dit 'm is.Is het een bijzondere schildpad of zo een die je bij de dieren winkel per gros kan kopen?
uit welk gebied zal de jouwe komen? lopen de strepen tot zijn ogen of tot op zijn kop??
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:33:40 » |
Gizmo,ik heb 'm nog niet zo bekeken.Hij is erg schuw en ik laat 'm de eerste tijd met rust.Als z'n baas niet gevonden word en hij krijgt hier een mooi aquarium,zal ik mij daar in gaan verdiepen.
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Juni 2008, 21:42:38 » |
Gizmo,ik heb 'm nog niet zo bekeken.Hij is erg schuw en ik laat 'm de eerste tijd met rust.Als z'n baas niet gevonden word en hij krijgt hier een mooi aquarium,zal ik mij daar in gaan verdiepen. dan heb je al een groot probleem lijk mij aangezien het en cities a dier is die mag je niet houden zonder zijn cities nr moet naar een erkent opvang adres Categorie A: hoge bescherming. Deze categorie houdt in dat de soort is bedreigd in het wild of waarvan verwacht wordt dat de soort bedreigd wordt in de nabije toekomst. Een genetisch gezonde populatie opbouwen in gevangenschap zou essentieel kunnen zijn voor het behoud van de soort.
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
|