ik heb drie dieren van ongeveer 9 cm in zo'n bak zitten.
vind het nu al te klein.
ik zou voor een 130/150 gaan kijken.
is persoonlijk mijn menng.
geef ze de ruimte.
ben benieuwd hoe lang jij denk dat ze in deze bak kunnen vertoefen.denk zelf een maand of drie.
ik zelf ben van iemand geef de dieren de ruimte.
130 ?? In 120x50x50 zitten momenteel 7 kleine carbonaria's bij ons van zo'n 6-7 cm....
We dachten ook dat ze niet zo heel snel groeien. Die andere elegansjes van 6jaar, zijn zo'n 14cm. En ze zijn nu zo'n 11cm.. dit wil zeggen nog 3cm op 2jaar...
dit zijn idd maar richtlijnen, maar er is ons toch al meerdere malen verteld dat elegansjes niet zo extreem snel groeien.
We gaan gewoon aanzien hoe ze het doen en hoe ze groeien en eens we zien dat het echt niet meer tof is voor de dieren nemen we zeker een grotere bak hoor !
We zijn zelf ook van het principe geef de dieren de ruimte, maar we vinden het zelf toch nog aanvaardbaar...
maar ik heb natuurlijk alle begrip voor je gedacht en kritiek, en dat zullen we zeker in acht nemen
klinkt goed Collinke, ook goed dat ze al wat gegeten hebben
als tijdelijk terra zal het idd voldoende zijn, ze zijn nu geloof ik 11-14cm toch?
ben benieuwd of het werkt die cocos achterwand, het ziet er wel erg mooi uit en idd ook erg makkelijk om de nepplanten aan te bevestigen
zal dit niet gaan schimmelen??
11cm zijn ze idd.
Ben ook benieuwd of het werkt, het was hier een kleine strijd tegen elkaar, en we gaan zien wie gelijk heeft
is idd makkelijk om nepplanten te bevestigen, maar met die losse zuignapjes die je in de doe het zelf zaak kan kopen, is het wel makkelijk hoor.
Normaal zou dit niet gaan schimmelen, heb geprobeerd hier toch wat over te vinden op internet, en vond hier niet onmiddellijk iets over.
En aangezien het veel gebruikt wordt in paludariums, vermoed ik dan ook dat het niet zou (mogen) schimmelen.
Velen gaven wel een bepaald merk op van cocos-achterwanden, maar dit vonden we hier niet onmiddellijk, dus hebben we een ander merk genomen, maar hopelijk is dit even goed.
Tijd zal het uitwijzen, als het misgaat horen jullie het hier wel.
Het blijft een uitprobeersel.