Goedenavond,
Ik ben dus Marcel Buitenhuis
Degene die de 3 rhino's van Martijn heeft overgenomen......
Heb vandaag nog weer wat fotootjes gemaakt die zal ik zo even posten.....
Het terrarium is 125/60/60 voorlopig nog groot zat als ze wat ouder worden maak ik of een nieuwe of ik knutsel bij de huidige een stuk aan.
Heb ze nu ongeveer 1,5 dag in de bak zitten en tot nog toe doen ze het prima.......
Ik ben er alleen wel achter dat ik toch een sterkere keramische lamp nodig heb en wil graag even jullie mening ook.... ik heb een 60watt erin hangen nu maar die verwarmd het geheel toch niet genoeg
er hang een 50 watt halogeen spot in een 40 watt reflectorlamp en een tl balk maar die geeft amper warmte af natuurlijk.....
Ik wil dus of een 100 watt of een 150 watt keramiek aanschaffen alleen wat zou voor mij nou voldoende zijn? in de winter kan de temp hier flink dalen snachts dus dat is wel een punt om rekening mee te houden...
Ik zat zelf te denken aan een 150 watt met een thermostaat ertussen...... nou ben ik al wat info aan het zoeken over thermostaten maar ik ben er nog niet helemaal over uit..... mensen hier die ook die dingen gebruiken
?? zojah welke
Van een paar mensen weet ik dat ze deze gebruiken
http://www.gardensupplies.nl/nl/tuin/thermotimer/index.htmMaar je hebt ook weer speciale die ze verkopen op terrariumsites/beurzen etc. dus wie kan me daar even wegwijs in helpen?
Verder mijn bevindingen tot nu toe
Het mannetje heeft de eerste nacht in het water doorgebracht (ik was wel een beetje bezorgd maar ok)
Ze eten alle 3 prima van het voer ik ze tot nog toe heb gegeven
andijvie/ijsbergsla/witlof/mango(vinden ze ergggg lekker)appel en komkommer
Morgen gaan dr wat wormen in ben benieuwd....
De 2 vrouwen hebben al even in het water gelegen maar lijken dan toch een beetje in paniek te raken dus als dat niet verbeterd dit weekend zet ik er maandag nog een ondiep schaaltje in waar ze in kunnen... de waterbak laat ik er voorlopig nog even in aangezien de man het heerlijk vind.
Verder zijn ze vandaag overdag erg actief geweest ..... moest zelf werken maar me moeder is een paar keer wezen kijken...
op het moment liggen ze alledrie verscholen mannetje en het grootste vrouwtje onder de varen en de kleine ukkepuk ingegraven onder het mos en het kattengras
Vanavond tijdens het water verversen zat de kleine erg nieuwsgierig te kijken en kwam zelfs onder het mos vandaan om te kijken wat ik aan het doen was....
Hier wat foto's
Op sommige foto's moet je ff goed zoeken
Verder zit ik er nog aan te denken om een sproeiinstallatie te monteren..... ik sproei nu sochtends als ik uit bed kom en savonds na het eten maar ik vind toch dat in die periode daar tussen de boel snel opdroogt de luchtvochtigheid is savonds voor het sproeien ongeveer 50 en dat mag denk ik wel wat hoger....
Verder als ik dat installeer hoef ik ze sochtends ook niet te storen om te sproeien ook weer wat minder stress dus.... maar daar ga ik nog even wat info over opzoeken en op de komende beurzen wat info over inwinnen
Ik ben super blij met de beestjes en hoop dat jullie me kunnen helpen met de paar vraagjes die ik nog heb...
Groeten Marcel