Bij sulcata's is er meestal 1 of soms 2 voorlopertje(s) , contacten met houders en kwekers van de soort leren me dat je deze best laat zitten tot de rest volgt, altijd een paar jongen laten zitten (laatst uitgekomene) zolang niet alle dieren uit het ei zijn gekomen.
Nog een vraag Kurt is er een reden waarom je de eieren niet half of bijna helemaal ingraaft?
Ja er is een reden
De broedbakjes zijn 30x22x8 cm, deze worden afgesloten (los deksel) gezien de bakjes naar het einde van de broedduur bijna uitgedroogd moeten zijn (condens word om de 2 dagen weggeveegd van het deksel)mag er maar 160gram water in, ik meng dit met 200gram vermiculite, hierdoor heb ik een laagje van ongeveer 2cm dikte, voldoende om de eieren te ''stabiliseren'' een te dikke laag droog niet snel genoeg uit
Bijkomend voordeel (maar niet de reden) is dat de observatie van de eieren makkelijker is.
Strikt gezien heb je niet eens een broedsubstraat nodig, het is reeds bewezen dat het uitbroeden ook lukt op geperforeerde rooster waar de eieren inpassen, eronder word dan wel een schoteltje water gezet tot 2/3 van de broedduur verstreken is..