Ik heb nu sinds 11 jaar Grieken en laat de dieren altijd hun wslaap doen in de tuin, nooit problemen gehad.
Nu zijn we sinds 22 december verhuist, dus ik heb de Grieken uit de grond gehaald (22 dec.)en ze met zand en bladeren in een cementkuip geplaatst.
Hierin hebben ze tot afgelopen donderdag gezeten, ze stonden in een kille onverwarmde schuur.
Ik ben hier nu bezig met een nieuw buitenverblijf en heb ze vrijdag hierin geplaatst, gisteren kwam ik erachter dat 1 van de jongste (2005) dieren was overleden.Ik heb het dier vorig jaar gekocht (2 stuks) en ze zaten sinds vorig jaar mei buiten en dit ging prima.
Het dier was in gewicht een stuk minder dan de andere maar het at goed.Toen het dier in wslaap ging woog die 88 gram nu 80 gram dus is die niet verzwakt.
Toen ik de dieren (totaal 11 stuks) terug plaatste van de cement kuip in het buitenter. lag er wel 1 dier op zijn kop, dit kan gebeurt zijn door het transport met de kruiwagen tot aan het buitenterrarium of doordat de andere dieren in de kuip al een beetje wakker werden.
Ik weet ook niet meer welk dier het was die op zijn kop lag.
Maar ja , het kunnen zoveel redenen zijn waaraan het dier is overleden en ik krijg hem er toch niet mee terug.
Nog een foto van het nieuwe buitenverblijf, ik heb nu de serre aan het nachthok gebouwd, denk dat dit beter is zodat het nachthok ook beter warm wordt.
In de winter haal ik de serre weg zodat het koel blijft in het nachthok waarin dan alle schildpadden hun wslaap doen.