Mijn persoonlijke mening is dat je geen dieren chipt, waarvoor dat niet vereist is.
Ben er zelf ook niet echt voorstander van, maar bij grotere soorten moet dit kunnen.
Ik heb het gevoel dat registratie een criterium is die het overwegen waard is gezien dit al resultaat opgeleverd heeft in belgie bij andere diergroepen, enkele voorbeelden:
In de vinkensport word gebruik gemaakt van ringen (word belast) bij deze horen steekkaarten en een register die jaarlijks moet worden ingediend (register en steekkaarten moeten betaald worden)
Ook bij de europese vogels word gebruik gemaakt van steekkaarten en register (rood voor wilvang, groen voor gekweekte vogels)
Cultuurvogels worden ook geringd, duiven idem (duivensport brengt veel op voor de staatskas.
Zelfs de vlaamse caviaclub maakt nu gebruik van een fokkerskaart (30 euro per jaar) de dieren moeten voorzien worden van een oormerk (allesbehalve diervriendelijk maar moet betaald worden)
Heb dus nog steeds het gevoel dat het moet opbrengen....en dat registratie bijgehouden door de clubs zinvol is...
Heeft niks te maken met de reden waarom ik zou gaan chippen,gezien dit mogelijk geen criterium zal zijn, ik ga ervan uit dat niet kwistig zal worden omgesprongen met erkenningen, hoe meer je kan aantonen hoe beter denk ik...het dier staat dan tenslotte op uw naam.