Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #60 Gepost op: 3 Maart 2008, 19:46:23 » |
Is dat ook van dat spul dat als het eenmaal open gaat ook direct moet worden gebruikt?
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #61 Gepost op: 3 Maart 2008, 19:58:56 » |
Is dat ook van dat spul dat als het eenmaal open gaat ook direct moet worden gebruikt?
Je verwart het waarschijnlijk met yakult of actimel? Is dat niet hoor, calcicare is is een wit poeder (calciumlactaat) Is ook verkrijgbaar in de apotheek of vogelvoerafdeling van de dierenwinkel (onder de naam calcilux): http://schildpaddenforum.net/smf/index.php?topic=2006.0
|
|
|
|
Camilio
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #62 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:09:03 » |
Ah nee, IK dacht heel wat anders. Wij gebruiken voor de knaagdieren een middel wat word ingespoten als deze een calcium tekort heeft. Maar de naam kwam me bekend voor dus dacht ik aan dit.
|
Horsfieldii 2.5.1 Pardalis 2.2.0
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #63 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:23:01 » |
Ik neem dus maar aan ,dat als je het in een badje doet,dat je verwacht dat ze ervan drinken?Of gaat het ook door de huid?(dom zeker)
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #64 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:25:15 » |
nou het is al wat natuurlijk dat het ene oogje open is
ben benieuwd naar het verloop, hoop dat hij er boven op komt natuurlijk
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
gorterlies
Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #65 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:44:00 » |
Het had vanochtend ook ontlasting gehad en het even na laten kijken op wormen. Nou heb ik net bericht gehad dat het vol vol wormen zit. Hoe geef ik een klein diertje van 39 gram panacur? iemand een idee? Jij misschien Kurt?
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #66 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:45:36 » |
Het had vanochtend ook ontlasting gehad en het even na laten kijken op wormen. Nou heb ik net bericht gehad dat het vol vol wormen zit. Hoe geef ik een klein diertje van 39 gram panacur? iemand een idee? Jij misschien Kurt?
hier laat je me toch schrikken lies. is het nu slim dat ik de ander ook wormen kuur geef??
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #67 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:49:07 » |
hier laat je me toch schrikken lies. is het nu slim dat ik de ander ook wormen kuur geef?? eerst laten controleren op wormeitjes en wormen.....er is een kans op wormen
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #68 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:49:58 » |
hier laat je me toch schrikken lies. is het nu slim dat ik de ander ook wormen kuur geef?? ja zeker moeten die twee andere ook eeen kuurtje kregen hebben samen gezeten toch agnes
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #69 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:50:53 » |
hoe kan ik hun poep op vangen??
eerst eten geven en dan alle twee in een appart bakje zetten en laten poepen en dan op sturen??
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #70 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:51:16 » |
Ik doe het altijd met een kleine maag sonde en doseerspuitje. Is een heel gedoe met zo'n kleine altijd even met zij 2en zijn
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #71 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:54:27 » |
Ik doe het altijd met een kleine maag sonde en doseerspuitje. Is een heel gedoe met zo'n kleine altijd even met zij 2en zijn Watvoor sonde is dat? Voor mensen ?
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #72 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:57:28 » |
Ik doe het altijd met een kleine maag sonde en doseerspuitje. Is een heel gedoe met zo'n kleine altijd even met zij 2en zijn Watvoor sonde is dat? Voor mensen ? Het is eigenlijk een kathedertje dat gebruikt wordt bij katten. Het lijkt op en flexibele injectie naald. is ca 5 cm lang en 0,5 mm doorsnede. Natuurlijk kan je de volle 5 cm niet in brengen.
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #73 Gepost op: 3 Maart 2008, 20:59:49 » |
araund staat er ergens een voorbeeld van of ergens beschreven van hoe en wat? dit word mijn eerste ker dat ik dit ga doen als het blijkt dat de andere twee het ook hebben.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #74 Gepost op: 3 Maart 2008, 21:01:30 » |
Op mijn werk heb ik micro sondes zijn wel 60 cm lang maar van vrij stevig siliconen met een voer draad ofwel extra stevigheid bij inbrengen. Alleen punt blijft het bekje open doen. Gizmo en Lies als jullie willen kan ik het morgen op de bus doen.
|
|
|
|
|