jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 14 September 2008, 19:33:04 » |
Het was inderdaad nog mooi weer....hier is de sulcata ook nog even buiten geweest.... Mooie dieren Kurt....door de lage zonstand heb je diepte in de dieren.....met name de groeven, mooi om te zien.
Hoe gaat het met de semi natuurbroed sulcata'tje
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 14 September 2008, 21:39:27 » |
Hoe gaat het met de semi natuurbroed sulcata'tje
Dit diertje doet het prima, weegt intussen 48g
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 15 September 2008, 04:49:55 » |
Ook mij is dit tipic ontgaan. Geeft toch nog iets extra, een diertje dat op "natuurlijke" wijze is geboren.
|
|
|
|
guzzio
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 18 September 2008, 22:04:56 » |
Heb al uuuuuuuuuuuuuuren op allerlei sites gesurfd en alle 'sulcata' topics via de search functie aandachtig gelezen. Deze zijn echt prachtig! Hoedje af Kurt Respect en hopelijk tot binnenkort! Keep me posted
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 31 Oktober 2008, 19:16:44 » |
|
|
|
|
klaartje
Geochelone elegans
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 2 November 2008, 17:13:20 » |
Moooooi , is dit het mannetje ?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 2 November 2008, 21:23:33 » |
Moooooi , is dit het mannetje ? Is idd het mannetje
|
|
|
|
Collin
Gast
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 1 December 2008, 00:47:16 » |
zalige dieren, eigelijk ook mijn favoriet, maar ja aangezien de grootte, ons klimaat en gebrek aan plaats, niet echt aan mij besteed. Moest ik nu in pakweg California wonen, kocht ik direct een paar juvenieltjes (zoals dat heet)
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 13 December 2008, 20:52:18 » |
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 13 December 2008, 20:56:06 » |
Dat het nog schubben genoemd worden zal het eerder panserplaten noemen. Wat een dingen zeg ongelovelijk. Complete dinosaurussen zijn het gewoon
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 26 December 2008, 21:04:08 » |
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 26 December 2008, 21:13:33 » |
Fantatische dieren blijven het vooral als ze zo groot zijn. Alleen waar is de agrobs Kurt??
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 26 December 2008, 21:29:30 » |
Alleen waar is de agrobs Kurt?? Goeie vraag Vrijdag is doorgaans vastendag voor de sulcata's. Een vastendag houd in dat de dieren enkel hooi krijgen, dit vrouwtje heb ik een verse andijvie gegeven als toemaatje, reden hiervoor is dat ze onlangs heeft afgelegd, hiervoor word veel opgeslagen vocht gebruikt. De andijvie die nog meer vocht bevat dan gebruikelijk (ik laat ze doorgaans eerst drogen) dient dus enkel om de vochtbalans van het dier weer op peil te brengen gezien ze niet wil drinken, vezels kreeg ze genoeg dmv hooi vandaag. De andere 2 dieren hadden enkel hooi op het menu.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 26 December 2008, 22:03:26 » |
Alleen waar is de agrobs Kurt?? Goeie vraag Vrijdag is doorgaans vastendag voor de sulcata's. Een vastendag houd in dat de dieren enkel hooi krijgen, dit vrouwtje heb ik een verse andijvie gegeven als toemaatje, reden hiervoor is dat ze onlangs heeft afgelegd, hiervoor word veel opgeslagen vocht gebruikt. De andijvie die nog meer vocht bevat dan gebruikelijk (ik laat ze doorgaans eerst drogen) dient dus enkel om de vochtbalans van het dier weer op peil te brengen gezien ze niet wil drinken, vezels kreeg ze genoeg dmv hooi vandaag. De andere 2 dieren hadden enkel hooi op het menu. Dan is het goed he ik denk al is ie van zijn geloof af gevallen? Nee hoor geintje Drinken ze niet dan? Als ze dan net afgelegd hebben komen ze dan ook niet kalk te kort samen met vocht?
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 26 December 2008, 23:34:57 » |
Dan is het goed he ik denk al is ie van zijn geloof af gevallen? Nee hoor geintje Drinken ze niet dan? Als ze dan net afgelegd hebben komen ze dan ook niet kalk te kort samen met vocht? Zo strikt word het geven van hooipellets niet opgevolgd hoor, er is af en toe wel eens een dag dat ze het niet krijgen, er is wel altijd hooi ter beschikking (waar ze niet altijd van eten). Anderzijds zijn er dagen dat de voeding voor ruim de helft uit Equifyt bestaat, soms zelfs voor 100%. Calcium word ruim voorzien, bij de sulcata's en pardalis staat dit nu ook ter beschikking in een afzonderlijke bak in de vorm van duivengrit . Hiervan verdwijnt zo'n 2kg per maand in de magen voor, tijdens en vlak na het legseizoen. Andere maanden word er nauwelijks naar omgezien. Door de voeding word ook nog eens 2% (gewichtsverhouding) vitamineral gemengd.
|
|
|
|
|