SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 Omlaag Print
Auteur Topic: D-magic's Carbonaria's  (gelezen 86924 keer)
turtle lover
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 1667



« Antwoord #255 Gepost op: 5 Mei 2008, 19:42:45 »

Ik weet zeker dat je als je ze toch weg doet. Later zal zeggen van verdorie ik moest ze toch gehouden hebben. Dus ik zou ze zeker houden. De griekjes zou ik miss wel verkopen. Maar de carbonaria zeker niet. Die komen pas echt mooi als ze volwassen zijn. Zoals alle soorten trouwens.
Gelogd
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #256 Gepost op: 5 Mei 2008, 19:44:22 »

mensen,

ik ben aan het twijfelen of ik de carbonaria's wel moet houden. ik loop rond met het idee om me te gaan richten op de elegansen en de elongata's, zodat die allebei een aardig groot oppervlak kunnen krijgen zodra zij groot genoeg zijn

het vergt ook vel energie en tijd om 4 verschillende soorten te houden omdat ik ook nogal een druk prive leven heb en ook nog druk ben met werk
hierdoor ben ik gaan denken om me meer te gaan richten op 1-2 soorten en toch wat in te gaan krimpen

dit is niet omdat de carbonaria's wat problemen hebben gehad, dat is het echt niet. de dieren doen het weer erg goed, ze eten allebei weer goed en zijn aardig goed actief

ik wee dat ik het zelf allemaal wil weten en dat ik zelf de beslissing moet nemen maar ik zou graag willen weten hoe jullie er over denken.
Goed te horen dat ze het weer goed doen.
Waarom wil je deze soort afstaan?
Volledig hersteld?
Elongata's? Die was voor je ouders toch? Of toch zelf ook?
Je hebt ook grieken toch?
Zoals je misschien weet heb ik ook een soort overgdragen aan iemand anders.
Ook een beetje omdat het afweek van de rest en zag dat ze beter konden hebben.
Nemen ze veel tijd in beslag als ze niet ziek zijn dan?
Had je nou ook een tuin?
Maar goed, doen wat je goed lijkt toch?
Gelogd
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #257 Gepost op: 5 Mei 2008, 20:28:13 »

Turtle,

Ik moet zeggen dat het ook intressante dieren zijn maar aangezien ik zit te denken om wat in te krimpen moet ik toch een keuze maken en ja daar vallen mn grieken ook onder dan, die zal ik dan waarschijnlijk ook over gaan dragen

de elongata vindt ik de meest intressante soort samen met de elegans dus dan zou mijn keuze op die 2 soorten vallen.

Markooij

volledig hersteld weet ik niet zeker, ik moet nog een meststaaltje weg brengen om het te checken maar tot zover doen ze het heel goed zijn veel actief en eten ook allebei zeer goed

waarom evt deze soort afstaan, omdat ik de elongata en elegans de meest intressantste en indrukwekkenste soorten vindt, ook volwassen

de elongata die ik nu heb zitten is inderdaad voor mijn ouders, maar ben wel echt helemaal verliefd op deze soort geworden.

ik heb idd ook 4 boetgerri's zitten van ongeveer een jaar oud nu, deze doen het ook echt super goed en eten echt als monsters

bij de carbonaria's heb ik ook het idee dat ik iets tekort schiet, ook ivm de flagelaten die ze hadden/hebben, ze hebben weer een terugslag gehad na 3 maanden en weet net of dit aan mij ligt, dat ik iets verkeerds doe

veel tijd, wat is veel tijd eigenlijk he, opzich per soort valt het reuze mee hoor hoeveel tijd ze in beslag nemen, maar als je 4 verschillende soorten heb waarvan 2 elegansen ook gesplitst zitten dan heb je dus al 5 terra's staan en dat neemt best veel tijd in beslag.

misschien dat ik iets teveel heb uitgebreid in het begin ( het is tegen me gezegd, ik weet het )

ik heb inderdaad een tuin

ja daar heb je helemaal gelijk in dat ik moet doen wat mij goed lijkt, maar hoor wel graag de meningen van jullie, hoe jullie hier over denken
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #258 Gepost op: 5 Mei 2008, 20:36:07 »

Knap dat je ze erboven op hebt gekregen echt top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel handig dat je een tuin hebt dan kan je later je grieken buiten laten waardoor er binnen meer ruimte komt toch.

Ik ken het gevoel hoor..........
Maar carbonia's kunnen ook naar buiten toch? Alleen zit je met ruimte later dat wel denk ik.

Was al te voorzien dat je verliefd zou worden op de elongata's toch?  fluiten knipoog
Maar dan heb je alsnog drie soorten. Hoeveel elongata's was je van plan te nemen?
Volgens mij ben je ook erg vatbaar voor nieuwe soorten uitbreiding of niet? Ik anders wel moet me echt inhouden.

Gelogd
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #259 Gepost op: 5 Mei 2008, 20:50:17 »

Knap dat je ze erboven op hebt gekregen echt top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wel handig dat je een tuin hebt dan kan je later je grieken buiten laten waardoor er binnen meer ruimte komt toch.

Ik ken het gevoel hoor..........
Maar carbonia's kunnen ook naar buiten toch? Alleen zit je met ruimte later dat wel denk ik.

Was al te voorzien dat je verliefd zou worden op de elongata's toch?  fluiten knipoog
Maar dan heb je alsnog drie soorten. Hoeveel elongata's was je van plan te nemen?
Volgens mij ben je ook erg vatbaar voor nieuwe soorten uitbreiding of niet? Ik anders wel moet me echt inhouden.



nou ja ik weet niet of ze er helemaal boven op zijn, dat zal een meststaal uit moeten wijzen

dat zou evt wel kunnen ja de grieken buiten, die zullen dit jaar al naar buiten kunnen, hier heb ik dus ook de meeste twijfels over

carbonaria'kunnen alleen met heel mooi weer naar buiten en die moeten ook zo weer naar binnen kunnen lopen zeg maar. ik wil ze dus niet elke keer oppakken en van boven naar beneden sjouwen of andersom, dat is ook teveel stress

inderdaad, de ruimte is ook een punt maar denk dat dat niet het grootste punt is, daar is evt wel een mouw op aan te passen mja dan zouden ze wel wat moeten inschikken qua ruimte en dat wil ik niet. ik wil de dieren wel de ruimte geven die zij nodig hebben

euh ja, maar het was niet het plan om de elongata's zelf te gaan houden. zoals al vaker beschreven staat in sommige topics hier, dit zijn echt betoverende dieren en echt ZEER intressante dieren
wat het is kan ik niet zeggen maar ze hebben iets

ik zat zelf te denken om 2-3 elongata's te nemen als ik de andere dieren weg doe en het dan te laten bij de elongata en de elegans

om heel eerlijk te zijn ben ik daar ook heel vatbaar voor en het is naar mijn idee al iets te ver door geschoten ( helaas ), ik had het idee dat ik wel me zelf onder controle kon houden tot een gegeven punt, maar helaas is het al net iets over dat punt heen :s

ik wil dus niet dat de dieren lijden omdat ik iets teveel ben door geschoten ( ze hebben het nu goed hoor, worden goed verzorgd enze komen niks tekort )

ik heb op dit moment 9 schildpadden zitten van mij zelf maar wil dit terug brengen naar 5-6 dieren
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #260 Gepost op: 5 Mei 2008, 21:00:24 »

Welke dieren wil je dan nog meer weg doen? Als je op 6 dieren wil uitkomen.
Grieken van een jaar kan je toch naar buiten doen?
Konijnenhokje neer zetten als nachthok en een glazen serretje en klaar ben je toch? Misschien nog een lampje in het nachthokje.
Grieken zijn echt enorm sterk heb ik zelf gemerkt tijdens de overwintering.
Hebben geslapen alsof er niks aan de hand was zonder ook maar meer dan 10 grm af te vallen.
Tegen de tijd dat jouw dieren in winterslaap gaan dit jaar kan je ze de koelkast in doen toch?
Scheeld weer ruimte voor je andere dieren als deze naar buiten gaan en kunnen

Hoe ligt je tuin? Op het zuiden of ergens in de buurt ervan?
Gelogd
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #261 Gepost op: 5 Mei 2008, 21:15:16 »

ik zat zelf te denken aan de grieken en de carbonaria's

grieken kunnen eigenlijk al vanaf hun geboorte buiten maar wou dit nog niet doen, gewoon voor de zekerheid
dat is idd waar wat je daar zegt over het konijnenhok en het serretje
zoals ik hiervoor zei, over de grieken heb ik meer twijfels om weg te doen dan de carbonaria's, van de carbonaria's ben ik al vrji zeker dat het beter is als die weg gaan, voor hun zelf dan
bij hun heb ik echt het idee alsof ik ze wat tekort doe

mijn tuin ligt op het zuidoosten en de zon staat hier zeker tot 15:30 op de plek waar de grieken zouden kunnen komen buiten
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
markooij
crewmember
*****
Offline

Berichten: 9845



« Antwoord #262 Gepost op: 5 Mei 2008, 21:39:29 »

ik zat zelf te denken aan de grieken en de carbonaria's

grieken kunnen eigenlijk al vanaf hun geboorte buiten maar wou dit nog niet doen, gewoon voor de zekerheid
dat is idd waar wat je daar zegt over het konijnenhok en het serretje
zoals ik hiervoor zei, over de grieken heb ik meer twijfels om weg te doen dan de carbonaria's, van de carbonaria's ben ik al vrji zeker dat het beter is als die weg gaan, voor hun zelf dan
bij hun heb ik echt het idee alsof ik ze wat tekort doe

mijn tuin ligt op het zuidoosten en de zon staat hier zeker tot 15:30 op de plek waar de grieken zouden kunnen komen buiten
Dan zal ik het wel weten wat betreft de grieken weet niet hoe groot je tuin is? Leuk toch schildpadden ook in je tuin als je ligt te zonnen heb je wat om naar te kijken  fluiten
Gelogd
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2643

Duits wonen: www.immo-ridder.nl


WWW
« Antwoord #263 Gepost op: 6 Mei 2008, 00:37:44 »

D-magic,

Bij dieren als schildpadden moet je je 100% in kunnen zetten, ook al ben je ze even zat. Als je nu tegen zaken aanloopt en ze nog zo jong zijn en wetende dat de dieren nog een tijdje meegaan moet je keuzes maken.
Dat de dieren goed verzorgt worden geloof ik bij je...maar het plezier erin moet er zijn en ook de verantwoordelijkheid die daarbij hoort, dit is het vaak helaas het eerste wat verslapt bij problemen als deze.....dus wees die voor.

Succes met je keuze.....

Gelogd

In Duitsland wonen? Kijk voor objecten op de site:
www.immo-ridder.nl
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #264 Gepost op: 6 Mei 2008, 09:11:37 »

D-magic,

Bij dieren als schildpadden moet je je 100% in kunnen zetten, ook al ben je ze even zat. Als je nu tegen zaken aanloopt en ze nog zo jong zijn en wetende dat de dieren nog een tijdje meegaan moet je keuzes maken.
Dat de dieren goed verzorgt worden geloof ik bij je...maar het plezier erin moet er zijn en ook de verantwoordelijkheid die daarbij hoort, dit is het vaak helaas het eerste wat verslapt bij problemen als deze.....dus wees die voor.

Succes met je keuze.....



Jarno,

ik denk dat je je bij alle dieren voor 100% moet kunnen inzetten  knipoog dit doe ik ook zeker en zal ze niet laten verslonsen of achter stellen. ze worden net zo goed verzorgd als alle andere dieren

het is ook zeker niet dat ik ze zat ben, het zijn alle punten bij elkaar die ik hiervoor heb genoemd waardoor ik denk dat ik ze miscchien beter kan weg doen
ondanks dat ik me 100% in zet voor ze heb ik het idee dat ze toch nog iets missen

het plezier en de verantwoordelijkheid zijn er ook zeker nog hoor, ik ben ook echt gefascineerd door de landschildpadden in het algemeen en wil dus zeker ook doorgaan met landschildpadden

in ieder geval bedankt voor je reactie mmm...leuk

Markooij,

mijn tuin is denk ik 10x4m dus ruimte zat, maar als ik de grieken buiten ga houden zullen deze voorlopig in een oude zandbak komen, van ongeveer 1x1 of 1,2x1,2. de dieren zijn tussen de 4-6cm dus ze zijn nog klein en denk niet dat ze nog een veel groter stuk nodig hebben
het buiten terra zou vergroot worden naarmate zij groeien dan natuurlijk

Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Marvin M
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 370



« Antwoord #265 Gepost op: 17 Mei 2008, 08:50:50 »

mensen,

ik ben aan het twijfelen of ik de carbonaria's wel moet houden. ik loop rond met het idee om me te gaan richten op de elegansen en de elongata's, zodat die allebei een aardig groot oppervlak kunnen krijgen zodra zij groot genoeg zijn

het vergt ook vel energie en tijd om 4 verschillende soorten te houden omdat ik ook nogal een druk prive leven heb en ook nog druk ben met werk
hierdoor ben ik gaan denken om me meer te gaan richten op 1-2 soorten en toch wat in te gaan krimpen

dit is niet omdat de carbonaria's wat problemen hebben gehad, dat is het echt niet. de dieren doen het weer erg goed, ze eten allebei weer goed en zijn aardig goed actief

ik wee dat ik het zelf allemaal wil weten en dat ik zelf de beslissing moet nemen maar ik zou graag willen weten hoe jullie er over denken.

Laat me even iets weten als je ze toch weg wilt doen want ik heb nu de ruimte er voor gekregen als je ze toch weg wilt doen kun je mailen naar marvinmarting@orange.nl
Gelogd
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #266 Gepost op: 5 Juni 2008, 11:20:41 »

Ik heb besloten om deze dieren toch weg te doen. Ik heb overigens geen haast om ze weg te doen

Dus mocht er iemand intresse hebben  knipoog
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #267 Gepost op: 5 Juni 2008, 15:00:50 »

Ik heb besloten om deze dieren toch weg te doen. Ik heb overigens geen haast om ze weg te doen

Dus mocht er iemand intresse hebben  knipoog

goed dat je een keuze gemaakt heb  cool zeg
Marvin M  hierboven  wil wel iets betekkenen voor je dieren las ik
Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
D-magic
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 6821


« Antwoord #268 Gepost op: 5 Juni 2008, 15:14:48 »

Agnes,

Marvin heeft geen intresse meer omdat hij 2 baardagamen erbij had gekregen en daardoor geen ruimte meer had.

dan vraag ik mij af of hij van tevoren uberhaupt wel genoeg ruimte had  knipoog

dus mocht er iemand geintresseerd zijn  knipoog
Gelogd

0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #269 Gepost op: 5 Juni 2008, 17:48:50 »

Agnes,

Marvin heeft geen intresse meer omdat hij 2 baardagamen erbij had gekregen en daardoor geen ruimte meer had.

dan vraag ik mij af of hij van tevoren uberhaupt wel genoeg ruimte had  knipoog

dus mocht er iemand geintresseerd zijn  knipoog

nee dan is de bak vol of overvol
dus wie wil
Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
29 Juni 2024, 14:05:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 554
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 493
Totaal: 493
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.156 seconden met 25 queries.