D-magic
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 1 Maart 2008, 17:47:41 » |
vandaag had ik het er met Ands over idd dat het wss heel moeilijk wordt om de geografische soorten echt te kunnen onderscheiden
mss net als wat Ands zei, over een paar jaar dat er betere methodes zijn mss mbv dna
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 1 Maart 2008, 17:52:49 » |
dus ik wil daar wel eens onderzoek naar doen........
Dan zal je naar ginds moeten reizen? Zal nogal wat tijd inkruipen, maar mooi hoor Dat het tijd gaat kosten is zeker..........maar helemaal naar daar ginds reizen is op korte termijn niet nodig......voorlopig is er een stamboek bestand van vele dieren beschikbaar.....
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 22 Mei 2008, 01:10:19 » |
|
|
« Laatste verandering: 22 Mei 2008, 01:20:54 door markooij »
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 22 Mei 2008, 15:33:21 » |
Howel het gissen blijft ben ik geneigd dit tot het sri lanka typoe te rekenen. Idd prachtig exemplaar
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Willem
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #79 Gepost op: 25 Mei 2008, 12:25:24 » |
Volgens mij is dit inderdaad een Sri Lanka vorm.Dit dier eergisteren opgehaald,Het is een prachtig diertje luisterd naar de naam Saar weegt 2300 gr en ongev: 24cm ik ben er zeer blij mee. gr.Willem
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #80 Gepost op: 25 Mei 2008, 12:31:46 » |
je hebt toch ook meerdere elegansen willem??
|
|
|
|
collinke
|
|
« Antwoord #81 Gepost op: 25 Mei 2008, 12:44:55 » |
Volgens mij is dit inderdaad een Sri Lanka vorm.Dit dier eergisteren opgehaald,Het is een prachtig diertje luisterd naar de naam Saar weegt 2300 gr en ongev: 24cm ik ben er zeer blij mee. gr.Willem foto's van waar ze nu zitten ? en mag de curieuziteit vragen hoeveel je ervoor betaald hebt Veel plezier met je nieuwe aanwinst willem !
|
We should treat animals as we would wish them to treat us!! 1.1.4 Geochelone elegans ¤ 0.0.5 Chelonoidis Carbonaria ¤ 2.2.0 Eurotestudo Hermanni Hercegovinensis ¤ 0.1.0 Testudo Graeca Ibera ¤ 1.1.0 Emydura Subglobosa ¤ 0.0.3 Malaclemys Terrapin
|
|
|
Willem
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #82 Gepost op: 25 Mei 2008, 13:06:03 » |
Volgens mij is dit inderdaad een Sri Lanka vorm.Dit dier eergisteren opgehaald,Het is een prachtig diertje luisterd naar de naam Saar weegt 2300 gr en ongev: 24cm ik ben er zeer blij mee. gr.Willem foto's van waar ze nu zitten ? en mag de curieuziteit vragen hoeveel je ervoor betaald hebt Veel plezier met je nieuwe aanwinst willem ! Ze zit nu in quarantaine voor een maandtje,foto's komen later als ze in het definitieven terrarium zit,was nogal duur maar ja een hobby kost nu eenmaal geld.De man op de foto van de advertentie was al verkocht,maar ik heb zelf een Sri Lanka man denk ik van 750 gr.
|
|
|
|
Willem
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 25 Mei 2008, 13:10:31 » |
je hebt toch ook meerdere elegansen willem??
Ja inderdaad,ik heb nog 5 elegansen waarvan waarschijnlijk 2 vrouwen en 3mannen maar die zijn nog wel wat klein. gr.Willem
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 25 Mei 2008, 15:02:16 » |
Volgens mij is dit inderdaad een Sri Lanka vorm.Dit dier eergisteren opgehaald,Het is een prachtig diertje luisterd naar de naam Saar weegt 2300 gr en ongev: 24cm ik ben er zeer blij mee. gr.Willem Gaaf zeg dat je ze gekocht hebt vind ze echt erg mooi. Leuk hoe klein dat wereld soms kan zijn. Was het ver weg voor je? Had die man waar je ze gekocht hebt nog andere dieren zitten? Wat was de rede dat hij ze weg deed? Hebben ze al voor nakweek gezorgt? Dacht het wel toch? Je andere elegansen ook van Sri-Lanka?
|
|
|
|
Agnes
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 25 Mei 2008, 15:25:41 » |
Volgens mij is dit inderdaad een Sri Lanka vorm.Dit dier eergisteren opgehaald,Het is een prachtig diertje luisterd naar de naam Saar weegt 2300 gr en ongev: 24cm ik ben er zeer blij mee. gr.Willem foto's van waar ze nu zitten ? en mag de curieuziteit vragen hoeveel je ervoor betaald hebt Veel plezier met je nieuwe aanwinst willem ! Ze zit nu in quarantaine voor een maandtje,foto's komen later als ze in het definitieven terrarium zit,was nogal duur maar ja een hobby kost nu eenmaal geld.De man op de foto van de advertentie was al verkocht,maar ik heb zelf een Sri Lanka man denk ik van 750 gr. maar een maandje in quarantaine zo het toch zeker 3 maanden doen of langer maar mooi dat je er een heb kunnen vinden
|
de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad 3.4.3
|
|
|
Willem
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #86 Gepost op: 25 Mei 2008, 18:04:14 » |
Markooij : Het was voor mij niet zo ver weg 110 km,hij had er nog een paartje en een vrouw die wat vergroeit was verders wat andere reptielen.De reden dat hij deze weg heeft gedaan is het inkrimpen van zijn hobby,hij had ook wat nakweek van deze dame.Zelf heb ik een Sri Lanka vorm man van 750 gr dus die moet het in de toekomst doen. gr.Willem
|
|
|
|
Willem
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #87 Gepost op: 25 Mei 2008, 18:09:28 » |
Agnes: Ik kijk wel hoe het gaat met haar als alles in orde is na een maand ,de onlasting,goed eten,mest onderzoek (geen flagelaten-wormen of andere parasieten) en anders moet ze misschien wat langer in quarantaine. gr. Willem
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 25 Mei 2008, 19:04:49 » |
Markooij : Het was voor mij niet zo ver weg 110 km,hij had er nog een paartje en een vrouw die wat vergroeit was verders wat andere reptielen.De reden dat hij deze weg heeft gedaan is het inkrimpen van zijn hobby,hij had ook wat nakweek van deze dame.Zelf heb ik een Sri Lanka vorm man van 750 gr dus die moet het in de toekomst doen. gr.Willem
110km valt nog wel mee inderdaad, die heb ik ook haast gereden naar alle kwekers waar ik mn dieren vandaan heb gehaald het is idd wel een erg mooi dier moet ik zeggen
|
|
|
|
|
|