Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Gepost op: 29 November 2007, 21:23:02 » |
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 29 November 2007, 21:32:02 » |
Mooie foto's. Zijn maar weinig verschillen terwijl sommige die van sri lanka veel mooier vinden.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 29 November 2007, 21:45:00 » |
Idd niet echt veel verschil, vind het Sri Lanka vrouwtje wat breder uitvallen, zie ik toch liever, maar het Ecotype India mag er ook wezen hoor
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 29 November 2007, 21:54:12 » |
|
|
« Laatste verandering: 29 November 2007, 22:00:49 door Berg »
|
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 29 November 2007, 21:58:10 » |
Mooi zeg lijkt wel bijna nep op een of andere manier die kleuren maken het zo als je begrijpt wat ik bedoel. Prachtig zo groot en de tekening.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 29 November 2007, 22:12:58 » |
Mooi...... Vind de type india mooier om zijn ietwat fijnere tekening.....maar die van Sri lanka is tevens niet verkeerd...inderdaad voller, mag er ook wel zijn.
Jarno.
|
|
|
|
Barbara
Gast
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 29 November 2007, 22:27:41 » |
Heel,heel erg mooi,wist niet dat ze zo groot werden.
Groetjes Barbara
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 29 November 2007, 23:29:32 » |
Ik begon het topic met "Voor wat het waard is....." Daarmee wil ik aangeven dat ik toch wel kritisch hier naar kijk. De eerste foto kan net zo goed Zuid indisch zijn en de tweede foto kan Noord-indisch zijn. Ik zie wel degelijk duidelijke verschillen m.n de streping en de aureolen . Maar ja die verschillen zie je ook bij dieren van dezelfde herkomst
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 30 November 2007, 11:01:57 » |
Eigenlijk is het dus best heel moeilijk de ondersoorten te kunnen scheiden........zie altijd wel vraagtekens oprijzen.
Jarno.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 30 November 2007, 11:24:05 » |
dat is nou weer jammer dat ik die foto's niet kan zien op mn werk :s, ben wel heel benieuwd, nou vanavond thuis maar kijken
zijn er uberhaupt wel echte verschillen tussen de soorten?? zoja welke zijn dat dan, want tot op heden heb ik nog niet gezien dat er echty specifieke verschillen zijn
de kweker waar ik mijn dier vandaan hebt had ook dieren die bij jong zijnde verschillen hadden, maar hij kon niet precies zeggen wat de verschillen waren op latere leeftijd begonnen de dieren toch telkens meer op elkaar te lijken
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 30 November 2007, 11:50:50 » |
dat is nou weer jammer dat ik die foto's niet kan zien op mn werk :s, ben wel heel benieuwd, nou vanavond thuis maar kijken
zijn er uberhaupt wel echte verschillen tussen de soorten?? zoja welke zijn dat dan, want tot op heden heb ik nog niet gezien dat er echty specifieke verschillen zijn
Geen soorten, maar Geografische vormen.
|
|
|
|
D-magic
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 30 November 2007, 12:48:06 » |
dat bedoelde ik ook eigenlijk
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 2 December 2007, 13:20:48 » |
Typisch Franse taferelen op de foto's van Naudhiz Wel een flink uit de kluiten gewassen dame lijkt wel een halve pardalis...
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 2 December 2007, 18:29:48 » |
Typisch Franse taferelen op de foto's van Naudhiz Wel een flink uit de kluiten gewassen dame lijkt wel een halve pardalis... Ik dacht het....jij schrijft het... Jarno.
|
|
|
|
markooij
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 2 December 2007, 19:03:56 » |
Welke van deze ondersoorten blijven kleiner? Frank van Loon vertelde mij dat zijn dieren kleiner bleven heb alleen vergeten te vragen welke ondersoort het was.
|
|
|
|
|