Ga binnenkort even klussen.
Ga een open bak maken van 1 bij 1 boven het pardalis verblijf ongeveer 70 cm erboven, op de plek waar de bak waar ze nu in zitten.
Ga een flonder gebruiken met zijkanten platen van rond de 30 cm hoog.
Aan de binnenkant isolatie spul en dan vijverfolie zodat de binnenkant zwart wordt dus.
Dan een Megaray 100 wat er boven op en op de plek waar de rotsspleten komen, gemaakt van piepschuim met hardwordende lak erop, een glazen plaat zodat ze niet eruit kunnen klimmen en misschien wat warmte vast kan houden(maar dat zal tegen vallen).
Verwacht veel warmte vanuit de lamp en in de kamer daalt de nacht temp niet onder de 18 graden en in loop van de dag loopt het op mede afhankelijk van de zon die schijnt maar toch wel gauw naar de 23 graden kamer temp minimaal op koudere dagen.
Substraat zal voor 75% uit brekerszand bestaan aangelengt met 25% cocopeat voor de vochtigheid.
Concentratie cocopeat zal onde de rotsspleten meer zijn dan erbuiten voor de LV in de spleten.
verder zal ik het gaan aankleden met wat extra planten op de open ruimtes die ik zal gaan halen bij de floralux waar ik 20 december in de buurt zal zijn.
Mocht iemand ideeen of suggesties hebben hoor ik het graag. Qua ruimte zullen ze er op vooruitgaan.